eet en slaapritme

Ha mammas,

Karlijn is inmiddels 4 maanden en ik kan nog steeds niet zeggen dat we een lekker ritme te pakken hebben. Soms gaat het heel goed dan gaat de dag ongeveer zo:

6 uur wakker: flesje 200cc

9-10 slaapje

half 11 flesje 200cc

half 1 tot half 3 slaapje

3 uur flesje 200cc (drinkt meestal maar 150)

5 tot 6 slaapje

6 uur 200cc

half 8 naar bed

10 uur 200cc met twee eetlepels rijstebloem

Meestal is ze wakker tussen 2 en 3 snachts, dat is erg vervelend en ik vraag me af of dat nou honger is, ze eet prima overdag.

Beginnen jullie allemaal al met vast eten?? Pap of fruit?? Op het CB raden ze aan te wachten tot 6 maanden, maar dat lijkt me zo lang!

ben benieuwd naar jullie ritme en of er nog tips zijn voor doorslepen!!

Groetjes mamma Hanke

Hoi Hanke,

Als Karlijn nadat ze wakker is geweest 's nachts weer doorslaapt zonder eten te hebben gehad is het geen honger. Als ze honger zou hebben, zou ze namelijk niet meer slapen voor ze haar flesje zou hebben gehad. Dus dan zou ik haar ook geen flesje geven, anders gaat ze hier aan wennen en wordt het nog veel moeilijker om het weer af te leren. Heb je al geprobeerd om haar door te laten huilen? Het is heel moeilijk, maar werkt vaak wel na een paar nachten. Als Tijs 's nachts wakker wordt ga ik altijd de eerste keer kijken en z'n tutje geven. Als er dan niets aan de hand is laat ik hem daarna doorhuilen. Het is dan eigenlijk altijd binnen 10 minuten weer stil en hij ligt dan weer lekker te slapen. Verder kan ik je geen tips geven over doorslapen.

Tijs is ook alweer ruim 4 maanden (2 aug. geboren). Ze raden aan om zo lang te wachten met groente en fruit om de kans op voedselallergieën te verkleinen. Mij is de laatse keer gezegd om in januari te beginnen met groente en fruit omdat hij het vanaf februari echt nodig heeft. En ze hebben meestal toch even de tijd nodig om eraan te wennen. Verder hebben ze aangeraden om te beginnen met groente i.p.v. fruit, want dat is blijkbaar beter voor de smaakontwikkeling.

Groetjes,
mama van Tijs

Hoi Leeuwtje! We reageren inderdaad niet teveel snachts. We houden het donker en halen haar niet uit bed. Ik ga wel altijd even kijken. Ik geloof niet dat het honger is hoor. Mijn moeder zei pas dat ze geen ander kind kent met van die dikke spekbeentjes haha! Maar ik vind het nog steeds moeilijk om er een goed ritme in te krijgen.

Hoe laat gaan de meeste kindjes hier aan de nachtslaap??

Groetjes hanke

Hoi hoi

Ik kan niet echt zeggen dat wij een ritme hebben eigenlijk....
Stef geeft het meestal allemaal erg goed zelf aan...
Hij krijgt sinds twee weken fruit en groente en dat gaat er nog gewoon bij, dus hij krijgt nog steeds dezelfde hoeveelheid melk.
Verder kan ik eigenlijk alleen zeggen dat hij 's avonds altijd tussen 22.00 en 00.00 gaat slapen tot de volgende morgen en hoe laat hij wakker wordt verschilt ook nogal eens. Ik maak hem ook niet wakker voor zijn eerste fles....Kan ik af en toe ook een beetje uitslapen....

Liefs ANnet

Terug
Bovenaan