<p>Hi ouders, </p><p>Mijn zoontje Jayden van bijna 12 maanden weigert avond eten te eten en ik ben radeloos. Sinds 4 maanden zijn we begonnen met vast voedsel. In eerste instantie maakte ik alles vers en at hij alles. Rond 7 maanden begon hij een eige smaak te ontwikkelen en at hij niet meer alles wat we hem voorschotelde. Daardoor vond ik het zonde om vers bereid eten weg te gooien en zijn we zo nu en dan begonnen met potjes. Uiteindelijk bleken 2 potjes favoriet, vegetarische pasta en tonijn met wortel en rijst 6 maanden zonder stukjes. Alle andere potjes wilde hij niet dus op een gegeven moment gaven we hem wat hij wilde aangezien hij maar een slank mannetje is. Wel proberen we dagelijks eerst een ander hapje en hij krijgt ook iets van ons bord om te proeven. Na 3 tot 5 hapjes is hij helemaal klaar met een ander hapje en als hij er stukjes in vindt hoeft hij het al helemaal niet meer. Met ons eten waar hij stukjes van krijgt speelt hij vooral. Sabbelt en knabbelt er op en spuugt het vervolgens weer uit. Verder eet hij wel zachte fruit soorten in stukjes gesneden, brood, liga, langevingers, mais snackjes, rijstwafelen soepstengels. </p><p>Hopelijk heeft hier iemand de gouden tip want iedereen zegt dat het maar een fase is maar inmiddels wordt hij 13 september 1 en eet hij nog steeds alleen potjes van 6 maanden als avond eten.. </p><p> </p><p>Groetjes, </p><p>Mama van Jayden </p>