eet hij te veel?

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden.

Ik heb onze Teun net opgehaald en kreeg te horen dat hij nog al veel spuugt.
Ze dachten dat dat kwam omdat hij nogal veel te eten krijgt.
Wat denken jullie?

07:30   fles 190 cc + 6 schepjes omneo
11:00    fruithap (ongeveer 3/4 appel + 3/4 peer  + 1/3 banaan)
13:00   fles 190 cc + 6 schepjes omneo
17:00    groentenhap (180 ml) + 100 cc + 3 schepjes (=toetje)
21:00    fles 190 cc + 6 schepjes + 3 schepjes rijstenbloem

Teun is vandaag precies 6 maanden.
Hij heeft altijd veel gespuugd daarom gebruik ik de omneo dat is tegen licht spugen en krampjes. Zou de friso comfort misschien beter zijn?
Hij doet het eigenlijk kei goed maar als ze van het kdv zoiets zeggen ben ik meteen onzeker. Wat zouden jullie doen????

Bedankt alvast!!

Groetjes Mikkie.

Hé laat je nou niet van de wijs brengen door wat ze op het kdv zeggen!
Als jij vind dat hij het goed doet is het toch prima!
Ik vindt trouwens niet dat hij teveel eet hoor. Chloë zit zelfs nog op een fles meer. Ben aan het proberen er 1 af te halen, maar ben nog aan het puzzelen.
Als je altijd omneo heb gegeven en je bent er tevreden over, dan zou ik niet zomaar overgaan op de friso. Ik heb daar trouwens wel goede ervaringen mee, maar dan mbt de ontlasting.
Laat je niet onzeker maken hoor en doe lekker wat jouw gevoel zegt dat goed is!
Sil

Maak je niet druk! Mijn zoontje eet ook zoiets en dan nog een halve boterham ook.
Als hij het er toch goed op doet...
Doe gewoon wat je gevoel je ingeeft hoor!
En trouwens...als hij altijd al veel heeft gespuugd is het toch niet raar...
Kijk...als het nou opeens zo zou zijn...maar dat is niet zo.

Volg gewoon je moederhart!!!

Ja jullie hebben helemaal gelijk!!!
Teun is lekker tevreden dus daar moet ik op af gaan.
Ach ja ik weet zeker als ik nog een tweede mag krijgen doe ik het echt heeeeel anders.
Dan ga ik idd op mijn eigen gevoel af.
Maar ja dat vind ik nu dus een beetje moeilijk,ik denk dat iedereen er toch meer verstand van zal hebben als ik,een moedertje die net komt kijken...hoezo onzeker???
Nee,hij hoeft zeker geen honger te lijden

Groetjes Mikkie.

Niemand heeft meer verstand van jou kindje dan alleen jij hoor...
Je kunt het echt wel!
Jij bent degene die je kindje beter aanvoelt dan wie in de wereld dan ook.
Je mag best een beetje op jezelf vertrouwen...

als je dat doet...komt het helemaal goed.
(En hoort wie dat allemaal roept...pfffft....)

Succes en groetjes van een mamma die ook wel eens heeeel onzeker is.

hey!!

Ik vind het wel meevallen hoeveel eten hij krijgt! Anniek krijgt nog steeds 4 flessen en ook groente, fruit en brood! ieder kind is anders, de een heeft meer nodig dan de ander! De omneo hebben wij ook gehad maar dat werkte niet toen zijn we johannes broodpitmeel gaan gebruiken en dat werkte!!! Ze spuugd nu bijna helemaal niet meer! (ze was ook een spuger...) Suc6 ermee!!

x memke!

álle nieuwe moeders zijn onzeker! Soms zit je echt met je handen in het haar, hoe ga ik dit doen, hoe ga ik dat doen.
Mijn moeder zei laatst heel treffend dat het toch maar rustiger was vroeger, toen je al die informatie niet had. Je ging naar het cb, daar sprak je wat over voeding en gewicht enzo en verder rommelde je wat aan. Als je baby blij was, deed je het goed.

Al die adviezen en die schema's, je wordt er niet rustiger van vind ik. Terwijl het inderdaad zo is, als moeder weet je het het beste, punt! Luister naar je instinct, kijk naar je kindje en hoor aan wat anderen te zeggen hebben. Kan je er wat mee, leuk, kan je er niets mee, nou dan niet.

Dus om een ellenlang verhaal kort te maken; als Teun het goed doet, doe jij het goed!

Groetjes, KT

hoi
Eleni spugte ook erg veel en we gebruiken nutriton (johannesbroodpitmeel)
hoeveel schepjes je moet gebruiken moet je uitproberen, ik geef 5 per fles
het is maar uitproberen
wij zitten ook nog op 4 flessen ..eleni is 6 maanden

Terug
Bovenaan