eet mijn kleintje te weinig?

mijn kleine man (19 weken) krijgt 5 flessen op de dag, waarvan 2 van 180+6 en 3 150+5. Deze gaan maar zelden helemaal op. Hem meer of vaker geven heeft eigenlijk geen zin, want als hij niet meer wil, wil hij niet meer... (nogal eigenwijs mannetje)
Wel kijkt hij het eten uit onze mond en als het hem lukt, grijpt hij het eruit...
We geven hem dan ook sinds een week bijvoeding in de vorm van gepureerde groente of fruit (3 dagen het zelfde) en dat vind hij heerlijk en wil meer en meer...
Op de pakken voeding en ook in het boekje van het cb staat dat hij al richting de 180/200 flesvoeding moet gaan krijgen (aangenomen dat dit hoeveelheden water zijn...) maar dat krijgt hij gewoon niet op.
Zoals gezegt het is geen groot mannetje (was hij ook niet bij de geboorte en zit op groeicurve net boven de minimumlijn, maar groeit wel richting de gemiddelde lijn...
Moeten we nu meer aandringen dat hij zijn flessen beter leeg drinkt?
 
nee hoor laat het hem maar fijn zelf aangeven en volg hem.
(vr)eters zijn wel gemaakt maar niet geboren!
Je doet het harstikke goed en laat de richtlijnen maar los....het zijn richtlijnen die kunnen je een richting op "duwen" maar zijn voor ieder kindje wel weer anders!
sucses

gr louise mrt mama
 
Hoi Krissy!

Ik ben het eens met 'secretmom'. En het kan ook zijn dat je kleine de voeding niet zo lekker vind. Wij hadden eerst Nutrilon en ons mannetje vond dat echt niet lekker, want toen hij kruidvat voeding kreeg dronk hij ineens heel gretig. Ook kan het zijn dat de fles wat koud word aan het eind, misschien nog even opwarmen? 5 a 10 sec in de magnetron!

Hoop dat je er wat aan hebt en maak je geen zorgen, iedere baby is anders!

Liefs, As
 
Ook ik sluit me aan bij secretmom, als je kindje gewoon in gewicht blijft toenemen is er geen probleem, elk kindje volgt zijn eigen lijn, zolang die stijgt is het goed!
Ik heb al mn kinderen bv gegeven, dan weet/zie je ook niet hoeveel een kind drinkt en let je ook alleen erop dat ze blijven aankomen!
Groetjes
 
baby's kunnen heel goed bepalen hoeveel ze moeten drinken. Aan de borst bepalen ze het ook zelf en weet je niet hoeveel er gedronken word. Ik geef nu combinatie van borst en flesvoeding en je kan onzeker worden van de fles. Je ziet nu veel beter hoeveel er gedronken word. De ene dag is het ook meer dan de andere dag. Van eten moet je nooit een strijd maken want deze verlies je altijd. Het enige wat je kan doen is het aanbieden en afwachten. Probeer je je er niet te druk over te maken. Houd de groei in de gaten en of hij goed plast tussen voedingen door.

De tip om de fles nog iets op te warmen werkt bij ons ook erg goed - te koude melk drinkt hij niet terwijl hij dan wel aan de borst wil.
 
dank voor jullie berichtjes.
inmiddels drink hij weer enthausiast!
nu sinds 2 weken over op 4 flessen van 180+6 en dat gaat als een speer.
tussen door 1x fruit en 1x groente (zelf gemaakt)
Ik maak me er maar niet meer druk om dat hij niet altijd zijn flessen leeg maakt...
Hij slaapt goed, krijgt al dikke(re) billen en is een vrolijke man die zelf bepaald wanneer hij hoeveel wil eten...
Groetjes
 
Terug
Bovenaan