Eet niet veel boterhammen....

A

Anoniem

Guest
hallo,
Mijn zoontje van 17 maanden vind boterhammen niet zo heel geweldig. En zeker niet met kaas of vlees....
Hij krijgt dit elke dag:

6:30 flesje hv melk
9:00 boterham (laat hij meestal de helft liggen)
10:00 1 stuk fruit met sap
12:00 boterham en als hij die niet eet een tomaat vaak heeft hij geen zin in drinken.
14:00 koekje met sap
16:00 fruit of iets lekkers met sap
18:30 eten met de pot mee
21:00 fles hv melk

De fles moet ik eigenlijk mee stoppen, maar vaak heeft hij er geen zin in, dus laat hij deze staan. het voordeel is dat hij er s'avonds rustig van word en dus dan goed gaat slapen.
Iemand tips?
Groetjes Loes

Hallo,
Mijn dochter van 18 maanden krijgt ook nog de fles, ze vind dit zelf prettig en zolang zij dat vind vind ik het oke! Ook al vind het consultatiebureau anders.
Haar eetpatroon heeft veel moeite een leren gekost, vanwege moeizame ontlasting. Ze ging lang niet iedere dag of 2 dagen soms zelfs een week niet. En gevolg was dat ze vol zat en niet meer wilde eten. Daarnaast vond ze alles in haar mondje vreemd en was net een hamster.
Nu gaat het stukken beter en eet ze aardig wat op een dag.
Misschien vind jou kindje het fijn om zelf te prikken? Dus zelf eten?

Haar schema is:
6 uur als ik moet werken (= 2 dagen) de fles (voeding omneo moeizame ontlasting) dit gaat nu sinds kort heel goed, maar wil dus deze dingen nog even aanhouden.
Als ik vrij ben vaak pas de fles om 7.30 of als ze wakker wordt.
10 uur rozijntjes een koekje en drinken
12 uur bordje pap zo nu en dan, daarna een broodje en soms een stukje vis (paling, zalm) en nog fruit toe (hele mandarijn, stukje kiwi) wisselt
voor het slapen dan nog een flesje halfvolle melk
15.30 drinken (roosvicee) met een stukje koek (kinderkoekje liga of bambix?)
soms later nog rozijntjes die ze van de ochtend over had of de stukjes fruit die ze nog niet op had.
18 uur mee eten met de pot. Soms een potje vooraf omdat het anders te lang duurt en omdat ze niet altijd goed mee eet. Maar dit zijn we aan het afbouwen. Enkele keer als het niet gaat bijv. bij pizza...
En een toetje toe. Yoghurt en vla in een schaaltje.
Dan douchen en dan nog een fles voeding zoveel als ze op kan.

Groetjes!

hoi

jens ia 20 maanden bijna,
hij eet wel graag brood, maar alleen als ik er zoetigheid op doe
en de korstjes eraf haal, die hij later alsnog zo opeet
ik geef de worst en de kaas los erbij, zo krijgt hij het alsnog binnen

zn dag is nu zo:
als hij vroeg wakker is, fles melk en later eten
anders eten en melk uit de tuit
dan rond 9 uur fruit
uurtje later koekje met drinken
tussen de middag 2 broodjes met een tuit melk
smiddags drinken met koek
savonds eet hij met de pot mee
en voor het slapen nog een flinke fles melk

hij krijgt volle melk, en drinkt appelsap troebel
dit vanwege zn peuterdiarree, hij heeft 13 weken non stop rond de 8 a 10 dunne broeken per dag gehad, gaat nu heel goed ook mag hij geen suikers, althans weinig

groetjes riana

Heel herkenbaar. Maud (19 maanden) vind brood op zich lekker maar ook alleen als er wat zoetigheid opzit. (pasta, hagelslag, pindakaas, anijshagel, appelstroop) maar absoluut geen kaas. (dit lust ze zelfs niet los maar wel in de vorm van een tosti of zo) en vlees ook niet op brood maar soms wel in een rolletje uit de hand. Ook de korstjes gaan er hier nog af en ook daar wordt een gedeelte nog los opgegeten.
Ik heb een heel standvastig kind en ze gaat het echt niet eten dan! (al zet ik haar 3 uur apart als zij in haar hoofd heeft dat ze het niet eet, dan heeft ze dat niet in haar kontje zitten)Zelf heb ik de hele lagere school tijd ook alleen hagelslag op brood gegeten en daarna wou ik alleen nog maar kaas en vlees op brood dus.......het komt wel ooit goed denk ik.

Sja het komt zeker wel goed, maar nu weet ik wel dat ik me er niet zo heel druk over hoef te maken....
NU wil hij wel een boterham uit de hand in plaats van in stukjes op een bord, dus dat gaat vooruit!
Nou ik zie het wel, hij luste aan het begin wel meer niet, wat hij nu wel eet dus wat dat betreft komt het wel.
Groetjes Loes

Over de boterhammen...drama met Jarno....ik krijg er thuis nog geen eens een half broodje in...zoetigheid of niet, hij eet het gewoon niet op. Na ja nu ben ik ook geen broodeter en ook nooit geweest maar zelfs saampies wil ie nog geen hap nemen. Ook al laat ik het de hele dag op de tafel staan...af en toe een hapje en that's it.

Op de creche eet hij er soms wel 2 op. 1 met gezond en 1 met zoetigheid!!!!! Snap d'r geen lor van. Ja, zeggen ze dan, hier eten we met elkaar en kijken ze bij elkaar af. Maar als z'n grote nicht bij opa en oma is op de oppasdag...eet hij ook bijna of geen broodje over de hele dag.

Nou Jarno krijgt 3 papflessen per dag....Heb geprobeerd om de ochtend en middagfles 'r af te doen maar dan krijgt ie helmaal niets binnen wat ook maar enigsinds vult. En daar gaat ie ook niet mee akkoord...s'morgens zeurt ie nt zolang totdat ik hem de papfles geef omdat hij echt zin aan wat heeft en dus echt niets anders eet. Fruit, nee, brood, nee, k heb het 2 dagen geprobeerd en zonder resultaat. Ik vind het wel goed zo...kon het niet langer over m'n hart verkrijgen dat hij dan helamml niets binnen krijgt. T is ook geen koekjesmonster want hij eet er verder alles wel om. Warm eten dat gaat erin als zoet brood en drinken doet ie ook goed.

Dan maar 3 papflessen en dan maar geen brood.

Groetjes Ilona

hier ook niet zoveel brood hoor, zowel sochtends als smiddags net een half broodje, belangrijk is om niet teveel tussendoor te gaan geven. dan gaan ze de maaltijden helemaal niet meer goed eten

Hier worden steevast 3 boterhammen per dag gegeten. Met smeerworst, smeerkaas, of hagelslag, pindakaas. Onze dame is een rare eter, eet de korstjes pas als het brood op is. Wij doen 2 boterhammen op elkaar en snijden het dan in vieren en kijken haar niet aan, want als je naar haar kijkt eet ze het niet op. Het is een beetje vreemd, maar ik vindt het prima, zolang ze het maar opeet, zo heeft ieder kindje wat.

Ik zou ook niet teveel tussendoor geven, en 3 flessen op een dag op deze leeftijd vindt ik wel erg veel. Toen Fleur haar fruit of warm liet staan gaven we haar geen fles meer savonds waardoor ze toch wel weer gaan eten. Ze raken te vol van melk.

Terug
Bovenaan