eet onze dochter teveel?

Hallo

Mijn dochter is nu 3,5 maand. Ze krijgt flesvoeding. Wij maken dan 210 ml water plus 7 scheppen nutrilon. Dit is dus 235 ml voeding. Meestal drinkt de kleine meid dit ook op.
Ze krijgt 5 flessen en de laatste is rond 22.00/22.30 uur. Hier moeten we haar voor wakker maken en dat wordt ons niet altijd in dank afgenomen. De laatste fles drinkt ze ook niet leeg. De ene keer 60ml of 100ml maar ook wel eens 150 ml.
Ze drinkt dus vaak ruim 900 ml per dag en gisteren bijvoorbeeld 1010 ml. Volgens consultatieburo is 900 het maximum voor haar. Ze krijgt nu sinds 3 week flesvoeding, daarvoor de borst. Ze groeit goed. Is nu  6 kilo, niet zwaar maar ze was ook ruim 5 week te vroeg.
Ze krijgt dus geen pap ofzo. Wel proberen we haar de laatste dagen een fruithapje te geven smiddags maar dat stelt nog niet veel voor. Maximaal 1/3 van zo'n klein potje voor vanaf 4 maand.
Krijgt ze volgens jullie ook teveel eten? En hoe doen/deden jullie dat bij deze leeftijd?
 
hoi,
lastig he!?te veel te weinig, soms weet je het allemaal niet meer. ik herken je verhaal. mijn zoontje is nu 7 maanden, dus het is voor mij weer even terug.
ik weet dat ik ook twijfelde en ben maar gewoon gaan uitproberen. ze is nu 3,5 maand schrijf je en 6 kilo. je zou dan kunnen proberen om naar 4 flessen te gaan. dat mag vanaf 6 kilo. mijn zoontje moest ik ook voor die laaste, vijfde voeding wakker maken en dat vond hij helemaal niets meer. hij wilde gewoon slapen. we hebben hem dus op een gegeven moment ook maar laten slapen. als hij honger krijgt, zou  hij wel wakker worden. hij sliep als een roosje tot 7.00 uur. prima toch?!het wil natuurlijk net zeggen dat dat bij jou dochter ook zo is, maar je kan het proberen. daarnaast kun je bij de vierde voeding (dan dus de laatste) vanaf 4 maanden rijstebloem geven. mijn zoontje vond dat heerlijk, nu nog trouwens.
je schrijft dat je ook bent begonnen met fruithapjes, prima toch. daar gaat ze vanzelf meer van eten (misschien wel als je van 5 naar 4 flessen gaat?!). dan kun je ook langzaamaan beginnen met groente.
als ik mijn verhaaltje zo teruglees denk ik, je zal wel denken wat een gedoe al dat nieuwe eten....had ik ook toen, maar het komt allemaal weer in een nieuwe ritme en dan weet je niet meer beter!!tegen die tijd mag je dan beginnen met brood.....begin je weer opnieuw.....
succes en groetjes
 
ik vergeet je vraag of het allemaal te veel is. j moet gewoon naar je kinde kijken. ze geeft zelf wel aan of het te veel is of te weinig. op het cb doen ze alles strict volgens richtlijnen, maar daar moet je je niet teveel van aantrekken. ieder kind is weer anders.
groetjes
 
Hoi,

Ons zoontje is met 4 maanden ook overgegaan van 5 naar 4 voedingen omdat hij de laatste niet meer wilde (en ook niet wakker te krijgen was). Hij kreeg toen ook al een fruithapje. Hij woog ook 6 kg.  Het gaat nu hartstikke goed met 4 voedingen waarvan de laatste met Rijstebloem en een fruit- en groentehapje.

Ik zou gewoon proberen om de 4e voeding rond 20.30 uur te gaan geven en de 5e te laten vervallen en dan gewoon ook groentehapje geven (half potje). Als je dochter dat niet lekker vindt kan je het mengen met wat appelmoes om het zoeter te maken. Ze krijgt toch genoeg melk binnen.

Succes!

Rosanne, mama van Quentin (20 weken)
 
Hoi

Wat voor tijdschema houden jullie dan aan. Ze valt vaak om 19.45 uur in slaap s'avonds. Esra is nu 16 week en haar schema is als volgt:

7 uur fles
11 uur fles
half 3 fruit daarna fles (ga nu proberen pas fles om half 4 wie weet)
half 7 fles
half 11 fles

Alle flessen 235 ml die ze niet altijd leeg drinkt maar vaak wel.
Omdat ze nog geen 4 maand is mag ik toch nog geen pap geven?
 
Jij vraagt of jou kindje teveel krijgt. Nou alles wat ze teveel heeft komt er weer uit, en vaak geven ze het zelf ook wel aan als genoeg heeft. Je moet gewoon je eigen gevoel volgen hoor.
Daan wordt zaterdag 4 maanden en zijn schema is als volgt:

8.30 fles 200cc
11.00 fruithapje
12.15-12.30 fles 200cc
16.15 fles 200cc
18.00 groentehapje
20.15 fles 200cc met een beetje rijstebloem

Daan doet het hiet prima op hij kreeg trouwens met 3 maanden al fruit.
Op het cb zijn ze het er niet mee eens dat Daan maar 4 meer flessen krijgt.
Maar met het cb heb ik niet zoveel volg je eigen gevoel jij kent je kindje het beste

groetjes saskia
 
Hoi

Sassie

Jij gaf je kind dus ook al eerder dan 4 maand rijstebloem? Esra wordt over 10 dagen 4 maand maar krijgt dat nog niet. Hoeveel rijstebloem doe je dan in de fles en hoeveel andere voeding?
 
Hoi,

Mijn zoon, nu ook 3,5 maand, heeft nog wel 5 flessen. Wij geven hem alleen over de hele dag vaker en de laatste fles om 20.00 uur met rijstebloem (sinds 2 weken) en daarmee slaapt hij door tot 7.00 uur. Wakker maken had bij ons ook geen zin om 23.00 uur.
Luuk krijgt 180 cc flessen en de laatste een 210cc.
Wij gaan ook zaterdag proberen een fruithapje te geven. Afgelopen week keek hij het eten en drinken van mij en mijn man uit onze mond en krijgt echt interesse in ander eten.
Wij gaan het fruithapje geven na zijn ochtend slaapje.
Ons schema dan:
7.00 fles 180
10.15 fles 18, daarna slaapt hij vaak ruim 2 / 2,5 uur
13.30 fruit +fles 180
17.45 fles 180
20.00 fles 210+2 scheppen rijstebloem

Ik ben benieuwd hoe het fruithapje gaat. Heb er nu al zin in!

Mariska
 
Terug
Bovenaan