eet "schema" bij 4 maanden

Hoi,

Ik heb niet een vast schema hoor, maar ik heb een vraag aan jullie.

Binnenkort mag onze zoon beginnen aan zijn fruithapje en sapje. Wanneer kan ik deze het beste geven en hoeveel? De een zegt 2 à 3 hapjes en de ander zegt dat het rustig een half potje mag zijn.
Ons "schema" is als volgt en drinkt niet alijd alles op;
1e fles 200 cc begint om ongeveer 06.30 uur
2 fles 200 cc is rond 10.00 uur
3e fles 200 cc is rond 14.00 uur
4e fles 200 cc is rond 17.30 uur
5e fles 200 cc is rond 23.00 uur (deze wordt ook wel eens overgslagen als hij nog heel vast slaapt).

Alvast bedankt!

Groetjes,
Dorien
 
hoi,

het schema van onze dochter is:

zodra ze wakker wordt ( rond 8.30 uur !! ) krijgt ze dr 1e fles, ik geef haar 210 water en 7 schepjes.
dan om iedere 4 uur een fles dus
8.30 fles
12.30 fles
14.30 > fruit half potje of een halve banaan.
16.30 fles
20.30 laatste fles

wij kregen haar niet meer wakker voor de laatste fles dus wij zijn overgegaan op 4 flessen en dan wat meer inhoud.

ze gaat nu wel sinds een paar dagen klagen als dr fles leeg is dus ik zit te twijfelen om een groente hapje te gaan geven tussen de laatste 2 flessen.
mijn dochter is nu 4 maanden.

groetjes Carli
 
Hoi,

Dank je wel voor je reactie, vandaag voor het eerst een paar lepeltjes banaanhapje gegeven. Het ging niet echt van harte, maar had niet het gevoel dat hij het vies vond.

Ik kan je niet adviseren in deze, groentehap of niet, wat altijd tegen mij gezegd wordt is dat ik mijn gevoel moet volgen.
Ik vind het overigens wel een goed idee om hem meer melk te geven. Hij drinkt soms heel snel zijn fles leeg, dan heeft ie wat extra's en dan de laatste voeding laten vervallen. Zal het langszaam aan eens proberen!
 
Hoi!

Mjn zoontje is nu 4,5 maand en zijn schema ziet er als volgt uit:

07.30        Fles 210 water, 7 scheppen
09.30        Fruithap (vindt ie heel erg lekker)
12.00        Fles 210 water, 7 scheppen
16.00        Fles 210 water, 7 scheppen
18.00        Paar hapjes groente (vindt ie niet echt lekker)
20.30        Fles 210 water, 7 scheppen

Daarna slapen tot de volgende ochtend

Ik hoop dat je er wat aan hebt


 
Hoi,

Ja, ik heb er zeker wat aan! Ik ga nu zeker eens 'vogelen' met de flessen.Heb bij CB nagevraagd en men raadt niet aan om 5 flessen te geven, daarin volg ik mijn eigen gevoel. Ga 'm niet wakker maken als ie slecht heeft geslapen en dat doen ze dus met deze hitte ...
Het fruit- en groentehapje tip volg ik wel op. Zij zei dat het verstandiger is om met een groentehapje te beginnen, omdat de smaken nogal verschillen. Een fruithapje is zoet en een groentehap is flauw en dus is het beter om met groente te beginnen. Zit wat in vind ik ....maar ja, dat vind ik (met nadruk op ik).

Groetjes
 
Terug
Bovenaan