Eet schema + borstvoeding Baby 8 maanden

<p>Hoii mama’s ,</p><p> </p><p>ben erg benieuwd naar jullie schema met borstvoeding en vaste voeding. Zie veel topics met fles voeding maar mijn moppie drinkt alleen uit de borst en geen flesjes. En merk wel dat ze minder begint te drinken ! Zo ziet haar dag er ongeveer uit </p><p> </p><p>5/6 uur borstvoeding </p><p>7/8 uur broodje + water</p><p>9/10 uur slapen + borstvoeding</p><p>12/1 uur fruit</p><p>14 uur klein hazenslaapje + borstvoeding </p><p>15 uur koekje , broodje , maisvinger gewoon lekker wat knabbelen</p><p>17 uur warme hap groente,aardappels,vlees</p><p>18 uur borstvoeding en dan valt ze in slaap.</p><p>21 uur borstvoeding </p><p>00:30 borstvoeding </p><p>3 uur borstvoeding </p><p>En dan begint de dag opnieuw :) </p><p><br />nee ze slaapt niet door en dat maakt me niks uit! Gaat meer om overdag of ze genoeg binnen krijgt !</p><p> </p><p>alvast bedankt </p><p>x</p>

Tot een jaar is melkvoeding de hoofdvoeding waar ze van groeien. Vaste voeding is dan bijvoeding om te oefenen en te wennen aan ander eten, maar hoeft nog geen melkvoeding te vervangen. Ik heb tot een jaar vaste voeding binnen een uur na een borstvoeding aangeboden, zodat haar maagje niet teveel gevuld werd met vaste voeding en ze dus minder melk zou gaan drinken. 
Als je kindje goed groeit met het schema wat je aangeeft hoef je niks te veranderen, lekker doorgaan met wat werkt voor jullie! Ze krijgt dan dus genoeg binnen. Als ze niet zo goed groeit zou ik vooral meer borstvoeding aan gaan bieden, dat is waar ze met 8 maanden van groeit, niet van de vaste voeding.

Ik geef ook borstvoeding, mn zoontje is nu bijna 9 maanden. Ik geef altijd zn hapjes na de bv. Zijn schema ongeveer (schommelt wel eens plus of min een uur):
7u bv
8.30-10u slaap
10u bv + fruit
11.30-13u slaap
13u bv + half broodje
14.30-16u slaap
16u bv + groente 
18.30u slaap
22u bv en gelijk weer verder slapen tot voeding de volgende morgen.
Hij zit al vrij lang op dit schema maar toevallig nu paar dagen gehad dat hij ineens naar 2 slaapjes overdag ging ipv 3, maar vandaag wel weer 3. Dus zal binnenkort wel op wat ander schema gaan komen.

Terug
Bovenaan