Eet schema met 6 maanden.....

• Onderwerp starter ANONYMOUS_USERNAME
  • Startdatum
A

ANONYMOUS_USERNAME

Guest
Hallo allemaal

zo te lezen is veel van ons onzeker over voeding en ik ook.
Ik heb gelezen dat hee veel van julie naar de CB moet, wat is nu de eetschema van jullie kindjes??

Ik mag Jordi pas met 6 maanden bij voeden, maar hij heb zo honger dus ben ik vandaag begonnen bet groenten geven,   Hij had zo mooi schema om de 4 uur en nu komt ie al 2 weken weer om de 3 uur en dat is niet de bedoeling, moet een flesje minder geven en niet flesje meer toch???

Ik ga pas de 22 naar de CB, dus ben benieuwd hoe dat bij jullie gaat.

groetjes boontje

Kevin is nu 5 maanden. Hij krijgt 4 flesjes van 210 + 7 schepjes (drinkt meestal 2 flessen helemaal leeg en laat van 2 flessen 30 a 40 staan). De laatste fles krijgt hij om 7 half 8 met een beetje pap erin (en slaapt dan heerlijk door tot half 7). Ben sinds dit weekend begonnen met bijvoeding in de vorm van pap. Dit geef ik 's ochtends om een uur of 10. Meer om te oefenen met een lepeltje, dan dat hij het nodig heeft. Ik wil wachten met groente of fruit tot hij 6 maanden is.

Zoon is 6 maanden en dit is zijn schema

7.00 uur fles 200 ml

9.30 uur 100 gr. fruit

12.00 uur fles 100 ml + 1 boterham zonder korsten met appelstroop of smeerworst

14.30 uur fles 100 ml + 1 liga

17.30 100 gr. groente

20.00 uur fles 230 ml + rijstebloem

Hij wil nog niks weten van diksap of thee of water

Hij doet het er goed op en is een tevreden en vrolijk mannetje!

Tijs is vandaag 6 maanden:

07.00-08.00        fles 230 ml + 3 schepjes rijstebloem
                                        na anderhalf uur slaapt hij een half uurtje
09.30-10.30        fruithapje 125 ml
12.00-13.00        fles 180 ml
                                        tussen 13.00 en 16.00 slaapt hij ongeveer 2 uur
16.30-17.00        groentehapje 150 ml + toetje
18.45-19.00        fles 180 ml en daarna slapen

Ik was dinsdag bij het CB. Ik mag ook lauwe thee, diksap geven. Startkoek of een rijstwafel. En binnenkort mag ik ook met brood (korst) beginnen.

ja mijn dochtertje word van de week 6 maanden maar in overleg met cb heeft ze nog maar 2 flesjes en dan een papvoeding en 1 keer fruit en 1 keer warme maaltijd

Hoi Boontje,

als je zoontje aangeeft meer te willen, dan alleen flesvoeding, is hij waarschijnlijk ook toe aan meer. Onze zoon keek op gegeven moment het eten bij ons uit de mond. Wij zijn met bijvoeding begonnen toen hij ruim 5 maanden oud was. Hij is nu ruim 6 maanden.
Er zijn potjes fruit te koop, die geschikt zijn voor kinderen vanaf 4 maanden.

Ons voedingsschema (we voeden op verzoek):
1e voeding: Omneo 2 + bambix
2e voeding: Omneo 2 (200 ml water + 6 schepjes Omneo + 1 schepje rijstebloem)
3e voeding: fruithapje + sap
4e voeding: liga / broodkorst + sap
5e voeding: warme hap + yoghurt / kwark
6e voeding: Nutrilon goede nacht of Omneo 2 + rijstebloem

Als je je zoon wat meer basis wilt geven, kun je eerst beginnen met rijstebloem (dit kun je gewoon aan de flesvoeding toevoegen). Eventueel kun je hier ook een papje van maken en met een lepeltje geven (kun je vast oefenen met het eten van de lepel).
En het CB kun je gewoon bellen hoor, als je met dit soort vragen zit!
(op

www.nutricia.nl
kun je ook veel informatie over voeding vinden).

Alvast heel veel eet plezier toegewenst! Marijon

Terug
Bovenaan