eet-slaap-drink-speelschema????

A

Anoniem

Guest
Of het ligt aan het weer, of aan de iets wat soepeler manier van leven nu (we eten met dit warme weer vaak buiten en wat later), of ze wordt gewoon groot wat ik eigenlijk denk, maar ze slaapt niet meer wat ze gedaan heeft overdag.
Ze sliep altijd 3 x overdag, 's ochtends en in de namiddag een uurtje en 's middags 2 uurtjes.
In de middag doet ze nog goed, dan is ze ook echt moe, ze valt zelfs vaak al met de fles in slaap. Maar omdat ze nu 's ochtends en in de namiddag moeilijk in slaap komt of niet slaapt ben ik aan het kijken voor een ander 'schema'. Nou ben ik benieuwd hoe jullie het doen? Misschien steek ik er wat van op, want zit nu een beetje te klooien.
oh ja enne tips voor als ze geen brood (meer) eten? Ze is 2 wkn geleden ziek geweest 6e kinderziekte en sindsdien wil ze wel brood, maar krijgt ze het niet weg, ze moet zo kokhalzen, wel probeert ze het elke keer maar het lukt niet, en dan is ze er op een gegeven moment ook wel klaar mee, maar ja en nu..... merk verder niks aan d'r dus denk niet dat het iets medisch is, maar alle suggesties zijn welkom want ik vind het wel een beetje raar omdat ze het een hele tijd wel heb gegeten.
groetjes!

Hoi

Ik moet zeggen: mijn dochter van 20 juni is ook aardig aan het wisselen met schema,s.

Vooral eten heeft ze de laatste tijd niet veel zin in, ik denk dat dat komt door haar tanden.

Onze dag verloopt ongeveer als volgt

7.30 fles 120 cc + boterham jam

aankleden, spelen e.d.

9.30 naar bedje voor slaapje van ong 1 uurtje

11.00 fruithapje met sap

spelen, op pad, e.d.

12.30 boterham met smeerworst/kaas + 120 cc friso melk < wat ze nu bijna niet meer wilt >

13.30 naar bed voor ong. 2 uurtjes

15.30 na slaapje wat sap en soms < ligt aan tijdstip > een koekje

spelen e.d

17.00 potje groente van 8 maanden + sap en daarna 1/2 danoontje of appelmoesje

Zij eet altijd eerder dan ons omdat ze dan hongerig is. Soms geef ik haar tijdens ons eten een broodkorstje...

Nog even spelen, knuffelen e.d

19.00 flesje 150 friso + 2 schep rijstebloem < maar de laatste week drinkt ze hiervan misschien maar 50 cc op.

19.15 naar bed.

Zo verloopt ongeveer onze dag. Soms als we een dagje weg willen e.d. slaapt ze het eerste slaapje even in de auto en slaapt ze s,middags soms wat langer. Het ligt weleens aan de dag, maar meestal verloopt het op deze manier.

Succes

Liefs Kirsten

Onze dochter van 7 juli doet het als volgende;

7:00 papfles van 200 cc

8:00 - 10:00 slapen

10:00   2 stuks fruit

12:00 broodje en een fles 150 cc

13:00 - 15:00 slapen

15:00 rijstewafel/soepstengel en een fles sap

17:30   eet ze met de pot mee en een danontje

19:00  fles van 200 cc met 4 scheppen rijstebloem

Hoi hoi,

Onze Sven volgt een beetje het schema wat Kirs hierboven beschrijft.

Voor wat betreft de boterham. Je zou de stukjes in de melk of ander drinken kunnen dopen zodat het wat zachter wordt. Dan kan je kleintje het wat beter doorslikken.
Zo hebben ze dat bij het kdv ook gedaan bij Sven toen hij aan brood begon. Sven kreeg het ook niet weg en met de melk erbij wel. Je kunt evt. ook water gebruiken. Liever geen zoete drankjes zeiden ze omdat de kindjes dan wennen aan de zoete smaak en dan niets anders meer op de boterham willen.
Zodra dat goed gaat, kun je de stukjes steeds minder nat maken zodat ze steeds meer zelf gaat doen.

Bij Sven ging dat heel goed. Binnen 2 weken at hij de boterham helemaal op zonder het in zijn drinken gedoopt te hebben.

Heel veel succes!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Terug
Bovenaan