eet/slaap schema klopt niks meer van. wie heeft raad?

Hallo moeders.
Ik heb een dochter van 11 maanden.
Haar schema is al 3 weken een ramp.

S'ochtens wil ze haar pap niet op eten, ze krijgt om 10.00 een flesje sap met een koekje,normaal gaat ze hierna  even een uurtje  maar dat wil ze niet meer. Zodra het etenstijd is brood met 100ml opvolg melk wil ze het brood niet meer eten wel haar flesje, naar haar flesje valt ze in slaap ongeveer 1,5 uur.
Om 15.00 fruit hap, die er wel goed er in gaat. Om 16.00 flesje sap daarna ging ze nog een uurtje slapen, maar nu niet meer. Om 17.30 warm eten plus toetje, dit gaat redelijk goed. En om 19.00 flesje opvolg melk 160ml. Normaal sliep ze door tot een uur of  07.00, maar ze word nu 1 of twee keer per nacht wakker en is alleen in slaap te krijgen met een flesje melk.

Nu las ik dat iemand s'avonds een fles pap gaf in plaats van s'ochtens. En s'ochtens een boterham met een flesje melk.
Wie heeft hier ook ervaring mee. Dan hoor ik dit graag.

Ik heb ook een keer gehoord dat met 1 jaar de avond fles eraf moet, ik denk niet dat mijn dochter dat wil. Is dit zo?

gr henny
 
Hallo Henny,

Ik heb een zoontje van nu 19 maanden. Toen hij rond de 12 maanden was, begon hij ook ineens een ander ritme te krijgen. Waarschijnlijk heeft dat weer te maken met een sprongetje. Mijn zoontje is rond die tijd van 2 slaapjes naar 1 slaapje gegaan.
Hij heeft hier wel een tijdje over gedaan voordat hij daadwerkelijk nog maar 1x ging slapen. De ene  dag lukte het hem wel om 1x te slapen en de volgende dag weer niet.
Op het kdv heeft hij nog tot 16 maanden 2x geslapen, terwijl hij thuis al met 1x genoegen nam. Dus wat het slapen betreft, kan het met het sprongetje te maken hebben.

En wat het flesje betreft, denk ik dat je lekker moet doen wat je zelf prettig vindt.
Als je dochtertje goed slaapt met een flesje voordat ze naar bed gaat, dan zou ik dat lekker blijven doen. Met mijn zoontje ben ik net voor de 12 maanden overgegaan op gewone melk. Hij had toen reeds een ritme van 3x eten en geen flesvoeding meer.
Maar het is maar net wat een kind lekker vind. Mijn zoontje is nooit een goede melkdrinker geweest met de poedervorm. Nu kan hij wel 3-4 bekers per dag opdrinken van de gewone melk.

Ik zou lekker doen wat je hartje je ingeeft en wat  je dochtertje prettig vindt.

Succes

Petra mv Thijs
 
Hallo Henny,

Ik heb een zoontje van nu 19 maanden. Toen hij rond de 12 maanden was, begon hij ook ineens een ander ritme te krijgen. Waarschijnlijk heeft dat weer te maken met een sprongetje. Mijn zoontje is rond die tijd van 2 slaapjes naar 1 slaapje gegaan.
Hij heeft hier wel een tijdje over gedaan voordat hij daadwerkelijk nog maar 1x ging slapen. De ene  dag lukte het hem wel om 1x te slapen en de volgende dag weer niet.
Op het kdv heeft hij nog tot 16 maanden 2x geslapen, terwijl hij thuis al met 1x genoegen nam. Dus wat het slapen betreft, kan het met het sprongetje te maken hebben.

En wat het flesje betreft, denk ik dat je lekker moet doen wat je zelf prettig vindt.
Als je dochtertje goed slaapt met een flesje voordat ze naar bed gaat, dan zou ik dat lekker blijven doen. Met mijn zoontje ben ik net voor de 12 maanden overgegaan op gewone melk. Hij had toen reeds een ritme van 3x eten en geen flesvoeding meer.
Maar het is maar net wat een kind lekker vind. Mijn zoontje is nooit een goede melkdrinker geweest met de poedervorm. Nu kan hij wel 3-4 bekers per dag opdrinken van de gewone melk.

Ik zou lekker doen wat je hartje je ingeeft en wat  je dochtertje prettig vindt.

Succes

Petra mv Thijs
 
Hallo Henny,

Ik heb een zoontje van nu 19 maanden. Toen hij rond de 12 maanden was, begon hij ook ineens een ander ritme te krijgen. Waarschijnlijk heeft dat weer te maken met een sprongetje. Mijn zoontje is rond die tijd van 2 slaapjes naar 1 slaapje gegaan.
Hij heeft hier wel een tijdje over gedaan voordat hij daadwerkelijk nog maar 1x ging slapen. De ene  dag lukte het hem wel om 1x te slapen en de volgende dag weer niet.
Op het kdv heeft hij nog tot 16 maanden 2x geslapen, terwijl hij thuis al met 1x genoegen nam. Dus wat het slapen betreft, kan het met het sprongetje te maken hebben.

En wat het flesje betreft, denk ik dat je lekker moet doen wat je zelf prettig vindt.
Als je dochtertje goed slaapt met een flesje voordat ze naar bed gaat, dan zou ik dat lekker blijven doen. Met mijn zoontje ben ik net voor de 12 maanden overgegaan op gewone melk. Hij had toen reeds een ritme van 3x eten en geen flesvoeding meer.
Maar het is maar net wat een kind lekker vind. Mijn zoontje is nooit een goede melkdrinker geweest met de poedervorm. Nu kan hij wel 3-4 bekers per dag opdrinken van de gewone melk.

Ik zou lekker doen wat je hartje je ingeeft en wat  je dochtertje prettig vindt.

Succes

Petra mv Thijs
 
Theo is nu net een jaar geworden en sinds een week of 2 is ie van 2 x slapen overdag naar 1 keer gegaan, dus ik moest zijn eet schema ook helemaal om gooien, ik ben nog steeds aan het kijken wanneer hij nou wel of niet trek heeft in brood, want als ie geen honger heeft dan gaat ie heel lief de hondjes voeren:-( en hij gaat nu inplaats van 8/ 8.30 uur om 7/7.30 uur naar bed.

groetjes monique  
 
Heel herkenbaar, Daan is nu bijna 13 maanden en die is ook pas aan het schuiven geweest met zijn ritme. Daan is idd ook van 2 naar 1 slaapje gegaan.
Hij trekt het nu nog niet altijd met 1 slaaapje dus af en toe leg ik hem voor het avondeten nog een uurtje in bed. Over de avond fles deze krijgt Daan al sinds 9,5 maand al niet meer. Maar dat is denk ik wat je kindje wil.
Daan zijn schema is als volgt:

8.30 uit bed en een boterham en een beker melk
10.15 een beetje roosvice soms ook een liga
12.30 een boterham en een beker melk
12.00 naar bed
15.00 uit bed en dan drinken en beetje fruit
17.30 warm eten + yoghurt
en dan tussen 19.00-19.30 naar bed

Als hij nu veel eerder als 15.00 wakker is dan gaat hij tussen 16.15 en 17.15 nog even naar bed.
soms krijgt hij tussen het avondeten en slapen gaan nog een beetje drinken maar ook niet altijd.

Groetjes Saskia
 
Terug
Bovenaan