eet/slaapritme 14 maanden

Hallo,

Bo is alweer 14 maanden en ik vroeg me af welk ritme  jullie dreumessen rond deze leeftijd hebben (wat eten ze/ tijden en slaapjes). Ik weet dat je je nu niet meer aan een echt schema hoeft te houden, maar een bepaalde regelmaat  vind ik  toch wel prettig.

Groetjes,
Nicole

Hoi Nicole,

Tijs is nu 12.5 maanden oud en heeft het volgende schema:

- tussen 8 en 8.30 1 boterham met beleg en 160 water met 4 schepjes opvolgmelk
- tussen 10 en 10.30 vers fruit en wat water uit een tuitbeker
- 11.30 u 1 boterham met beleg en 100 ml halfvolle melk uit een gewone beker
- slapen 12.00 tot ergens tussen 14.00 en 15.00
- als hij wakker is 75 ml groeisap met 75 ml water uit tuitbeker en een liga/biscuitje/ontbijtkoekje
- tussen 17 en 17.30 warm eten met toetje
- 19.00 fles opvolgmelk van 160 water en 3 schepjes (ben ik aan het afbouwen).
- tussen 19.15 en 19.30 naar bed en slapen tot tussen 7.00 en 8.00

Hoe is jullie schema nu?
Tijs vindt het erg fijn om een ritme te hebben, dus dat houd ik er ook zoveel mogelijk in.

Groetjes,
mv Tijs

Hallo,

Bo kan helaas niet goed koemelk verdragen (niet echt allergisch, maar heel harde ontlasting), dus ik probeer haar nu te laten wennen aan sojamelk. Gelukkig lust ze graag geitenyoghurt (geen geitenmelk...).

Ze heeft nu het volgende schema:
- om 8.00 uur ongeveer 160 cc opvolgmelk (5 schepjes): dit wil ik dus z.s.m. gaan vervangen door een beker (soja)melk.
- om ongeveer 10.00 uur geitenyoghurt met pap (klinkt vies, maar ze vindt het heerlijk!) en een boterham.
- tussendoor diksap
- Rond 11.00 uur gaat ze een uur slapen
- Tegen 13.00 uur fruit
- Tussendoor een liga/rozijntjes en diksap (gewoon water lust ze helaas niet)
- Rond 15.00 uur danoontje (dan heeft ze echt weer honger...)
- Rond 16.00 uur weer een uurtje slapen
- 17.30 warm eten
- Rond 20.00 uur  een flesje (180 cc opvolgmelk met 6 schepjes opvolgmelk en 2 schepjes pap; dit wil ik dus gaan vervangen door gewone/soja melk)en dan naar bed tot 8.00 uur 's morgens (sinds vakantie is dit dus wat later geworden...).

Voor mijn gevoel is het wat veel, maar ze is bepaald niet zwaar (nu net 9 kg).

Bedankt voor je reactie!
Groetjes,
Nicole

Hoi Nicole,

Dat je veel geeft vindt ik wel meevallen. Je kindje moet ook nog hard groeien en heeft daardoor vaker eten nodig dan wij. Als je haar echt teveel zou geven, dan zou je dat ook wel aan haar gewicht zien, maar zo te zien is het een licht meisje. Tijs is precies gemiddeld. Hij zit al vanaf zijn geboorte met lengte en gewicht precies tussen de lijnen in.

Het enige wat ik mis in jou schema is een "vullende" maaltijd tussen de pap en boterham om 10.00 u en de warme maaltijd om 18.30 u. Fruit en liga/rozijntjes vult niet echt lang. Misschien kun je om 13.00 u een boterham geven en fruit? Dan heeft ze het danoontje misschien niet nodig om 15.00 u en kan ze die na de warme maaltijd eten.
Dan krijg je ook al een beetje het idee van ontbijt, lunch en diner.

Verder moet je vooral kijken waar jij en Bo jullie fijn bij voelen.

Groetjes,
mv Tijs

Mijn dochtertje Danique heeft sinds ze ong. 11-12 maanden is (nu 15,5 maanden) het volgende schema:
7.30-8.00u ong wakker (tenzij ze naar de oppas moet, dan 7.00u uiterlijk)
ong. 8.00u pap of brood met melk (180cc + 6 scheppen)
ong. 10.30u fruit
tussendoor roosvicee (meer water dan siroop) en rijstewafel/soepstengel
ong. 12.0u brood met melk (180cc+6 scheppen)
12.30 - 15.00u slapen
tussen 15 en 17 geef ik haar niet zoveel. wat rozijntjes/rijstewafeltje/stuk soepstengel, beetje drinken, maar niet teveel ivm avondeten
17.00-17.30u potje of verse groente, voor toe yogolino/danoontje/volle yoghurt
19.30-20.00u naar bed na flesje melk (ik maak 180cc, maar ze drinkt t niet altijd op. Dat is  meer dat ze t lekker vindt en niet te dik is dus waarom niet?)

Terug
Bovenaan