Eet Tom te veel?

Hoi!

Ons zoontje is nu 6,5 maand oud.
Sinds 2 weken eet hij groente en fruithapjes.

Ik moest beginnen met voeding voor 4 maanden, om darmpjes te laten wennen.
De eerste 3 dagen at hij de helft van zo'n klein olvarit potje op...
De dagen daarna at hij het hele potje leeg,... en gister had hij na zo'n klein potje nog honger, ik ben toen maar begonnen aan het tweede potje...

Ik neem aan dat dit niet erg is, omdat potjes voor 6 maanden toch al groter zijn...
Maar ik weet het niet zeker. Eet hij nou erg veel? Of  zijn 2 kleine potjes, oftewel 1 groot potje normaal voor zijn leeftijd?

Ons schema:
7:00 bv
11:00 flesvoeding 200 ml (180 ml water) (6 schepjes nutrilon)(bv aan het afbouwen)
13:00 fruithapje (helft van zo'n klein potje)
15:00 bv
18:00 - 18:30 groente hapje (2 kleine potjes)
20:00 bv

Groetjes, Nens

Hoi,

Mijn dochtertje (ondertussen 11 maand, trouwens) at ongeveer het zelfde...
Maar wist je dat; de 4 en 6 maanden potjes praktisch hetzelfde zijn??? het is alleen qua hoeveelheid meer.. je kan gewoon de 6 maanden potjes gaan geven hoor.
Ze hebben de 4 maanden potjes zo klein gemaakt voor het oefenen.. logica natuurlijk!

Groetjes Debby

Hoi Nens,

Ik weet niet of het veel of weinig is, maar mijn zoontje at rond dezelfde leeftijd gewoon een 6 maanden potje. Dat is wel iets grover, maar misschien kun je dat gewoon proberen (kun je het altijd nog fijner maken). Daar zit ook iets meer in dan alleen maar groente. Of je maakt het zelf.
Je zou ook nog de fles van 11 uur en het fruithapje kunnen omruilen. Dan is de fles de 'broodmaaltijd' en het fruithapje een gewoon tussendoortje. Vanaf 7 maanden kun je ook een boterham gaan geven en dan wordt deze fles iets minder.
Vanaf  7 maanden heb ik ook de 16.00 uur fles vervangen door diksap met een rijstewafeltje. Maar als het cb daar niets over heeft gezegd zal dat wel nog niet nodig zijn.

Succes!
Marianne

Ook mijn dochter at op die leeftijd ongeveer hetzelfde, dus lijkt me prima hoor.
Ik zou idd ook overgaan op de 6 mnd potjes.
Volgens mij zijn die idd hetzelfde, ook qua structuur dan die van 4 mnd, in ieder geval wel die van olvarit.
Sil

Terug
Bovenaan