eet ze niet teveel???

hallo allemaal onze dochter eet erg veel sóchtends na dr papje wil ze het liefst al een potje fruithap of een koekje!!!
Naturlijk krijgt ze dit niet direct maar goed en dan komt het middag eten, 2 boterhammen en een plak snijkoek is niets voor mevrouw!!!
dan als ze s'middags uit bed komt krijgt ze rozijntjes en   dan komt het avond eten daar heeft ze nooit genoeg aan een bord groente aardappels en vlees en ook nog eens een toetje en na een 1,5 uur heeft ze alweer trek in dr pyamapapje!!!!
toch is ze niet te dik ofzo!!!
wat kan ik hier aan doen???
heeft er iemand tips????
 
Ik denk eerder dat ze te weinig eet...  

Als ze 's morgens na haar papje al zin heeft in fruit of iets anders, zou je eerder denken dat ze niet genoeg heeft aan haar papje/flesje. Heb je al een keer geprobeerd om haar 's morgens ook brood te geven?? Ik herken het wel hoor; mijn dochter vindt het 's morgens ook lekker om een flesje te krijgen. Maar ze heeft er niet genoeg aan, omdat ze na de fles vaak nog een beshuitje of een boterham wil hebben. Als we haar 's morgens gewoon brood geven, is er niets aan de hand. Hoe oud is je kindje?? Misschien zit ze in een "groeispurt" en heeft ze gewoon meer nodig?? Ze beweegt misschien ook veel en verbruikt dus veel energie!! Onze dochter eet de ene keer ook meer, dan de andere keer. De ene middag eet ze 1 boterham en de andere keer, eet ze er 3!!!! Over het algemeen mogen wij niet klagen m.b.t. het eten van onze dochter. Ze groeit goed, is voor haar lengte zelfs te licht, maar is tevreden en vrolijk.
Wat willen we nog meer??
 
Hoe oud is je dochtertje?
Onze jongste is tot 1,5 jaar vaak ziek geweest en at hierdoor weinig. Nadat ze aan haar amandelen is geopereerd ging ze inhalen, rond 1,5 jaar at ze het volgende:
's morgens 2 boterhammen+beker melk
tussendoor : beker roosvicee + cracker
's middags 2 boterhammen+ontbijtkoek/beschuit + beker melk
na haar slaapje fruit: meestal een hele banaan of appel
avondeten: gewoon met de pot mee, flink bord + yoghurt of vla

af en toe een ander tussendoortje, bijv rozijntjes of liga

Ze is nu ruim 2,5 en inmiddels eet ze wat minder brood, maar de rest is wel redelijk gelijk gebleven.

Ze geven zelf wel aan als ze vol zitten, zolang je ze maar niet volstopt met koek/snoep.

groeten
Melanie
 
Hoi!
Onze zoon zijn we ook brood gaan geven toen de pap 's ochtends niet genoeg meer leek te zijn. Hij is sindsdien altijd een grote broodeter gebleven (5 à 6 sneetjes per dag!). En inderdaad: als hij heel actief is, eet hij het liefst alle happen achter elkaar!
Dus ik denk niet dat jouw dochter teveel eet. Ze geven vanzelf wel aan of ze genoeg hebben of niet (bij de 3 hoofdmaaltijden dan hè).
Groetjes, Ingrid
 
Hoi,

Isa is drie en eet hetzelfde wat wij eten maar nog wel een klein papflesje voor het slapen gaan, traditie...

Ze eet volledig mee daar zijn we mee begonnen toen 2,5 was omdat ze zo slecht at. Als ze dorst of een tussendoortje wil vraagt ze dat. Werkt bij ons supergoed.

Succes Renske
 
hallo dames

ik vroeg me ook af of mijn zoontje wel genoeg eet en drinkt en of ie wel genoeg gezond eet.Mijn zoontje is nu 13 maanden en 2 weken oud.

7:00 - 170 ml melk met rijstebloempap uit een bakje
9:00 - 250 ml ranja daar doet ie heel de ochtend mee
10:00 - krijgt ie een liga koek

11:30 tm 13:30 middag slaapje

13:30 - krijgt ie een hele boterham met smeerkaas, jam, pasta,
                     daarbij krijgt ie 250 ml melk

15.00 - fruitreepje banaan -appel met een beetje ranja   dat is verschillend of ie  
                     dat opdrinkt of niet

17:00 a 17:30 krijgt ie een vol bord warm eten gewoon met de pot mee eten zeg  
                       maar  meestal kom ik op de helft daarbij zit dan appelmoes  
                       als ie niks meer moet krijgt ie toetje dat is gewoon  milde yoghurt met  
                      aardbeien net als ons
                       meestal heb ik daarna ze drinken nog over van smiddags en dan drinkt  
                       ie die op
 
20:00        200ml melk met rijstebloempap vanille uit de fles nog en dan valt ie tijdens
                       het flesje inslaap en leg ik hem boven


het drinken krijgt ie uit een tuitbeker met een zachte tuit aangezien ie met een harde tuit niet weet wat ie er mee aan moet   hij krijgt geen flesjes met speen meer   alleen s'avonds

'tussen alles door speelt ie heel veel altijd bezig en vrolijk en ze spijsvertering gaat ook gewoon goed

zijn dr nog moeders die tips hebben of ik hem s'ochtens ook brood kan geven en wat ik s'avonds voor dat flesje kan vervangen   en wat vanaf deze leeftijd mogelijk is wand ik kan op internet niks erover vinden

groetjes soraya
 
als ik dat van mij nu lees en dat van jullie dan eet die van mij niet zoveel
terwijl ie best boven het gemiddelde zit van zijn leeftijd

iedereen zegt altijd god das een flinke niet dat ie dik is maar gewoon

hij is 81 cm lang en weegt bijna 11 kilo  
 
terwijl dan te bedenken dat ie bij de geboorte maar 3230 woon   net 6en halfpond en 49 cm lang

ik ben ook nooit moeilijk geweest bij justin     als justin honger had kreeg ie een fles   meestal was dat om de 3 uurtjes   en s'avonds maakte ik de fles veel dikker met 6 a 7 weekjes sliep ie al door van half 12 tm   8 uur s'ochtens   misschien dat dat bij ons een hoop scheelde

ben benieuwd naar reacties

groetjes soraya
 
Als ik je verhaal zo lees zou ik me echt geen zorgen maken. Je geeft toch heel verantwoorde voeding, fruit of rozijntjes tussendoor. En als het gewicht geen probleem is zou ik je adviseren: genieten van zo n smakelijk etende peuter!!!
Lijkt me heerlijk!
Groetjes van Soela,
mama van peuter die liever zo weinig mogenlijk eet
 
Terug
Bovenaan