Eetbuien

<p>Hoi damens,</p><p>Ik ben nu ongeveer 8 weken zwanger en net als bij de vorige zwangerschap enorme eetbuien in lekkere dingen.. Weet iemand hoe ik dit kan minderen of hoe ik zorg hier niet aan toe te geven?</p>

Ik herken het en ik vind het verschrikkelijk.... als ik er niet aan toe geef, krijg ik het gevoel alsof ik al 2 dagen niet gegeten heb en moet ik echt iets eten. 
Ik probeer in ieder geval te eten wat op z’n minst goed vult en wat vaker op een dag. Ik haal heel veel fruit in huis, zoet fruit. 
Droge biscuitjes, snelle jelle koeken, crackers met kaas. Maar dat neemt je trek in lekkers niet af haha 

Ik zou toch proberen niet teveel suiker en koolhydraten te eten tijdens je eetbuien.. je bloedsuiker kan daar behoorlijk van gaan schommelen wat niet heel goed voor de baby is (hoog geboorte gewicht). Het is echt suuuper lastig maar ik zou proberen om meer dingen te eten die je opvullen zoals (magere) kwark en eten hoog in eiwitten.. hopelijk heb je minder trek in zoete dingen als je voor je gevoel voller zit! 

Ohhh zo herkenbaar toen ik zwanger  was.

Daaraan wist ik gewoon dat ik zwanger  was.   Ik verwende me regelmatig hoor met lekkere dingen ..maar soms dan ook een dagje met gezonde dingen  maar dan  at ik wel dingen die goed voelde  en gezond waren want op.een appeltje ofzo  kon ik echt niet teren.  Ik had ook als ik een goed gevulde maaltijd ol had altijd  weer  naar een half uur honger 

Ohhh zo herkenbaar toen ik zwanger  was.

Daaraan wist ik gewoon dat ik zwanger  was.   Ik verwende me regelmatig hoor met lekkere dingen ..maar soms dan ook een dagje met gezonde dingen  maar dan  at ik wel dingen die goed voelde  en gezond waren want op.een appeltje ofzo  kon ik echt niet teren.  Ik had ook als ik een goed gevulde maaltijd ol had altijd  weer  naar een half uur honger 

Hoi dames,
ik weet sinds een paar dagen dat ik zwanger ben en heb tussen de middag heel veel zin in een vette hap, denk aan frikandellebroodjes, patat, broodjes ei, hamburgers. Gewoon alles wat vet en hartig is!! Wie herkent dit en wat deed je eraan? 
Bij mijn vorige zwangerschap at ik heel veel snoep, wat ik normaal nooit at en eet en nu heb ik dat gelukkig niet maar nu dus dit... ik was toen maar 6 kg aangekomen, ben nu bang dat, als ik zo doorga, ik boven de 10 kg ga aankomen

Ik ging tijdens mijn eerste zwangerschap echt door fases, dus maak je vooral nog niet teveel zorgen. In trimester 1 had ik ook eetbuien en heel veel zin in lekkere en vette dingen. Friet, kroketten... oh man. Niet altijd aan toegegeven maar de drang ernaar was er zeker! Één keer per week mocht ik iets slechts van mezelf. Het blijft tussen je oren zitten en hoe moeilijk het ook is, je hoéft er niet aan toe te geven. 
In trimester 2 en 3 verdween de zin in slecht eten en kreeg ik ineens vooral veel zin in fruit en magere drinkyoghurt. Dit compenseerde wel lekker, haha! 
Ik kwam die zwangerschap ‘maar’ 7 kg aan en onze kleine woog nog geen 3,5kg.

Terug
Bovenaan