<p>Goedemiddag</p><p>Hier een moeder op zoek naar tips/do's en dont's van mede moeders of vaders. De periode van 'het zal een fase zijn' is in mijn beleving al voorbij en nu overheerst het gevoel dat het aan mij/ons ligt en wij hierin gewoon falen. Dus we zijn op zoek naar wat ervaringstips.</p><p>Onze dreumes was altijd een hele goede eter! Van die heerlijke gewoonte is niets meer over, zo pakweg halverwege november begon hij met eten te weigeren. Sinds een maand weigert hij zelfs de favorieten gerechten met als gevolg dat hij nu over de gehele dag 1á2 boterhammen, 2á4 crackers en soms 1 banaan eet. 's Avonds rond de klok van 23:00 word hij wakker van de honger, gaat er nog 1á2 crackers in en slaapt hij door tot 5:00. De borstvoeding van 's ochtends word nu ook sinds 2 dagen geweigerd. </p><p>Naar ons idee hebben we de hele trukendoos al geprobeerd, de vliegtuigjes t/m het onderwerp eten tijdens het eten negeren en zien wat er gebeurd. Weinig resultaat. <br />De huisarts heeft hem nu 2x onderzocht omdat hij vanaf eind november tot vandaag ruim 1kg is afgevallen, maar niets medisch gevonden en de diëtiste heeft pas volgende week pas tijd. Wel hebben we de energierijke drankjes al binnen (gezien het ondanks het slecht eten nog steeds een zeer energiek mannetje is) maar ook die drankjes weigert hij. </p><p>We zijn niet van het dwingen, boos worden of onderhandelen. Ieder voor zich, maar hier geloven wij als ouders niet in. Wel zitten we met ons handen in het haar. Dit omdat hij altijd al op de ondergrens heeft gezeten, zijn we bang dat we straks op een drastisch punt belanden. </p><p>Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen/tips en trucs! </p>