eetgewoontes

A

Anoniem

Guest
heey meiden!
Hebben jullie sinds je zwanger bent ook al andere eetgewoontes? echt zin in andere dingen, of juist echt een afkeer voor dingen??

Ik kan nu echt niet meer tegen de geur van pindakaas :s normaal vond ik het echt wel lekker, maar wordt nu echt misselijk van de geur...
daarentegen ben ik dan wel weer helemaal verslaafd aan chips en heb ik constant zin in pikanto's. gelukkig kan ik me nog inhouden, want als ik hier steeds aan toe zou geven kom ik tonnetjerond de zwangerschap uit ;)

ben erg benieuwd naar jullie reacties!

bij de zwangerschap van mijn eerste kon je het zo gek niet bedenken!! Ik had echt periodes. Eerst een hele tijd een periode van die grote spekken met witte chocola eromheen, zoeter kan niet! Ook Ben and Jerry's ijs.... Toen een periode van chips en patat. Ik geloof dat je lichaam aangeeft wat het nodig heeft doormiddel van cravings, toen ik meer zout at had mijn lijf dat waarsch gewoon nodig. Ik had ook tijdens de hele zwangerschap een erg lage bloeddruk. Met mijn zoontje weet ik het eigenlijk niet eens meer, niets bijzonders in ieder geval. En nu ben ik veel te misselijk om me over te geven aan lekkers (wat een ironische uitspraak haha).... hopelijk komt dat nog! Oh tijdens  de vorige (3e) zwangerschap (helaas miskraam) had ik heel erg behoefte aan alles met amandelen

hallo,
bij mijn eerste had ik echt een antipathie tegen hamburgers en gebakken ui lucht.Ook over de markt langs een viskraam gaf me braakneigingen.Eigenlijk was ik 9 maanden lang misselijk, dus was eten echt een opgave.
Bij de tweede was dat wel heel anders.Lustte ik echt alles met als gevolg dat ik op het eind 108 kg woog.
Bij mijn derde was ik helemaal weg van patat met mayo.En bij de laatste kon ik echt misselijk worden van warm eten.
Wat ik wel bij alle zwangerschappen heb gehad, was dat ik zwarte koffie verschrikkelijk vond en het alleen met melk en suiker dronk, terwijl ik normaal een echte zwarte koffiedrinkster ben.
En tot nu toe bij deze zwangerschap heb ik nog nergens last van.Ja ik eet weinig, maar meer uit nervositeit voor vanavond, dan ergens anders van!!

Nog voordat ik echt wist dat ik zwanger was, had ik opeens ontzettend zin in hele oude kaas met Amsterdamse uien (van die gele zure dingen). Nou luste ik dat allebei al voordat ik zwanger werd, maar ik kan me niet herinneren dat ik dat voor het laatst gegeten heb, al helemaal die uien niet... maar ik had er zo'n zin in... zelfs nu heb ik nog 2 potten uien staan, voor als ik er opeens weer trek in krijg.
Ook liep in zaterdag door de Hoogvliet (supermarkt) en daar waren ze worst aan het braden ofzo... mijn hemel, ik ging bijna over me nek, volgende keer dat ik naar de supermarkt ga moet ik maar een zakje ofzo meenemen...

Is dat iemand van jullie weleens overkomen... dat je ergens midden tussen andere mensen opeens zo misselijk werd dat je over moest geven (en er was geen wc in de buurt), hoe heb je dat dan opgelost??

Groeten,

Eghosa

Hai meiden

Ook ik merk dat ik niet alles even lekker meer vind.   Sinds de misselijkheid 2 weken geleden begon heb ik geen koffie meer gedronken, terwijl ik echt een koffieleut ben. De geur en smaak van vlees bevalt me ook niet en ik eet het dan ook bijna niet. Ondanks de misselijkheid had ik gisteren wel onwijs veel trek in pizza!!

Gelukkig kan ik de augurken met slagroom nog laten staan!

Hoi Meiden,

Ik ben gelukkig niet misselijk en kan bijna alles eten wat ik wil.
Op het moment ben ik redelijk verslaafd aan duo penotti en sandwichspread :D
Verder niets...eigenlijk.
Gisteren liep ik op een kerstmarkt in Brussel en daar hadden ze elke 5 meter wel een vreetkraam staan met alles wat je je kan bedenken...hot-dogs,hamburgers,zuurkool en chili con carne etc.....nou dat deed me niet echt goed....daar werd ik goed naar van....
Verder (nog) niets raars

liefs

Hoi dames,

Waterijs en zuurkool zijn hier favoriet. Bij mijn vorige zwangerschap, had ik dit ook.....
heerlijk!!
Groetjes van Gea

Terug
Bovenaan