eetgewoontes...

hebben jullie al gekke eetgewoontes die je voor je zwangerschap niet had?

in week 7 en 8 van mijn zwangerschap had ik alleen maar zin in erwtensoep.
sinds een paar weken eet ik niets liever dan een broodje gezond.

ik bak zelf een stokbroodje af, beleg het met ham, kaas, tomaat en komkommer.. mmmm

Hoi,

Nou jij hebt nog een gezonde eetgewoonte, wees er blij van. Toen ik zwanger was van m'n dochters was ik erg zoet aangelegd, banaantjes met suiker erop/apekoppen e.d. die waren niet veilig, zo'n zak was zo leeg. En tijdens deze zwangerschap weinig last van vreemde trek in dingen. Wie weet is 't dit keer een jongetje hahaha? Heb jij de 20-weken echo al gehad en willen jullie weten wat 't wordt? Ik heb over 1 1/2 week de echo met 21,5 week en wij willen het dit keer wel weten (naarmate de echo dichterbij komt, begin ik wel te twijfelen of ik het wel ècht wil weten, gek hè?).
Groetjes en alvast een fijn weekend!

ik ben ook erg blij dat het een gezonde trek is!

ik ben nu 17 weken. en over precies 3 weken krijgen we de 20wekenecho.
ik vind het best wel spannend. maar nu ik de kleine bijna dagelijks wel voel kriebelen, wordt de angst dat er iets mis is gelukkig wel kleiner.

wij weten nog steeds niet zo goed of we het willen weten.
mijn vriend wel, maar dan mag de rest van de wereld het niet weten.
tja hoe moeten we dat nou ooit geheim houden!

we konden ook ons mond niet houden toen we wisten dat we weer zwanger waren, dus waarom zouden we dat nu wel kunnen???

we twijfelen dus nog even 3 weken verder! hahaha

Hoi,

Ik vind het ook fijn dat ik onze uk ook voel bewegen, heb je toch niet meer de bevestiging van de vk nodig dat alles goed is als je daar dan 't hartje hoort. Hoewel ik dat iedere keer weer helemaal super vind om te horen. Ik vind het wel spannend moet ik zeggen die 20 weken echo. Onze meiden gaan weer mee om hun broertje/zusje te bekijken. Als wij willen weten wat 't wordt zal de echoscopist het op een briefje moeten schrijven, aangezien wij het dan niet voor de buitenwereld willen weten en als onze oudste hoort wat het is, dan is 't geheim niet veilig hahaha. Wij zullen dus ook niemand vertellen dat wij 't weten dan, krijg je ook geen nieuwsgierige vragen of mensen die gaan zitten vissen. Dat vind ik helemaal niks.
Nou fijn weekend en succes met de gezonde trek !

hoi,

ik ben de eerste 15 weken erg misselijk geweest de hele dag door, en had weinig zin in eten. Het enige waar ik erge drang naar had en nogsteeds heb: drop!!!
Ja, en ik weet het: dat mag je niet te veel eten!

Normaal ben ik een erge snoepkont..maar ik kan nu met alle gemak de snoepafdeling van de supermarkt voorbij lopen.
Ik heb liever een glas versgeperste sinasappelsap, en dat maak ik dan ook voor mezelf iedere dag: vitamines!!!

Ik ben nu 16.5 week zwanger en nog niets aangekomen, bij onze dochter zat er rond deze periode al 6 kilo bij!
Moet wel zeggen: ik sport nog 2x per week en dat deed ik toen niet!

Dus helaas voor mij eetgewoonte: de droppot mag maar af en toe open.
( de verloskundige vond het af en toe geen probleem, zolang je maar niet de hele zak in 1 keer op eet hahahahaha)

Mijn eetgewoontes zijn ongeveer even wisselend als mijn humeur... en das met al die hormonen heel wisselvallig :)
Een constant gegeven is wel zoete koeken (wafels, gevulde koeken ed). Veel fruit, maar dat at ik daarvoor ook al. Regelmatig pannenkoeken (zoet en hartig). En sinds kort staat er ook standaard een pot augurken en een pot zilveruitjes in de koelkast. Ik weet t heel erg cliche, maar ik vond ze ineens zo vreselijk lekker.

Terug
Bovenaan