Eetgewoontes

Eten jullie nu gezonder nu je zwanger bent, of deed je dat al?

Ik probeer er wel op te letten, maar slik voor de zekerheid wel vitaminepillen erbij. Ik merk dus wel dat ik heel veel tussendoor snaai. Lekker koekie, snoepje of chocolaatje. Ik heb ook gewoon, als ik twee uur niks gegeten heb, echt honger.

Ik at al redelijk gezond en regelmatig voordat ik zwanger was, en dat is eigenlijk nog steeds zo... Eet wel iets meer fruit en ik drink meer melkproducten + natuurlijk de zwangerschapsvitamines... Snacken is echt met vlagen... ben een beetje teleurgesteld in alle wilde verhalen over dat je rare dingen gaat eten als je zwanger bent ;-).... Daar heb ik dus to zover geen last van.... denk ik....

Ik heb ook wel meer honger als daarvoor, maar ik neem eigenlijk altijd een boterham als ik trek krijg, dat helpt tenminste. Na een koekje/snoepje heb ik nog steeds trek, dus vandaar maar een gezonde boterham!
Snoepen doe ik eigenlijk minder als voorheen, maar dat kon geen kwaad...niet voor de kilo's maar meer voor het idee!

Ik eet juist wat meer ongezond, heb echt helemaal geen zin in gezonde dingen.
Nou kan ik het ook makkelijk hebben met mijn figuur en heb ik er in 19w nog geen 2 kg bij.
Ben ook wel teleurgesteld over de augurken met slagroom en dat soort dingen, die rare dingen trekken mij ook niet echt.

Ik ben ook nog maar 3 kilo aangekomen...en dat komt echt niet omdat ik zo gezond eet hoor! Ik ben ook meer gaan snaaien..en dat terwijl ik voor de zwangerschap net 10 kilo kwijt was geraakt!
De enige rare gewoonte is dat ik echt geen trek meer kan krijgen in zuivelproducten!!! Van een glas melk of yoghurt kan ik al over m'n nek ggan. Zelfs als ik het inschenk voor de kids...! Ik probeer maar een beetje te compenseren met een extra boterham met kaas...! Vond de vk ook een goede oplossing gelukkig.

Petra 21 wk

Mijn eetgewoontes waren niet al te best. e eerste weken heb ik gezonder gegeten maar de laatste weken zijn een ramp. Ik heb continue honger en loop de hele dag te snaaien.... Ik neem wel vitaminenpillen en visoliecapsules (beide Puur Mama van VSM) om toch wat vitaminen binnen te krijgen. Groenten gaan er echt met tegenzin in en veel te weinig... Ik heb steeds trek in friet met veel mayo en kroketjes, chips, blokjes kaas met salami etc. Veel hartige troep. De chocolade trekt me bijna niet meer en heb zo'n zin in drop. ezien de bloeddruk laast ik die staan. Pfff.... moeilijk...

Ooh Tammy, dat zijn precies de dingen waar ik ook zin in heb.

Slik gelukkig ook wel extra vitamines, heb degene uitgekozen waar in ieder geval alles inzit, ben je wel wat kwijt maar ja gezondheid voorop he.

Ik heb ook nog niet echt rare dingen, alleen elke ochtend een kop normale thee met suiker en melk. Dat vond ik voor mijn zwangerschap niet lekker meer. Waar ik wel heel gek op was was vette hap, die krijg ik nu niet meer weg! Heb er nog steeds veel zin in maar het smaakt me niet :S
Snoepen doe ik nog steeds als altijd, veel dus!
Ik ben wel meer fruit gaan eten, min 2 stuks per dag. En voldoende zuivel en brood red ik me ook makkelijk mee, alleen groenten kom ik niet dagelijks aan de 2 ons. Ik eet het wel elke dag, maar warm eten smaakt me niet, dus die 2 ons red ik niet. Ik denk zelf dat ik voldoende binnen krijg zo, iig al meer dan voor die tijd! en onze baby is sterk genoeg denk ik, ik kon m al voelen met 15 weken.. het is de eerste.. de vitaminepillen ben ik mee gestopt, ik raakte er helemaal verstopt van, ging elke keer met veel pijn en bloed naar de wc. Die pillen heb ik dus maar snel weggedaan! denk ook niet dat dat erg is.

Terug
Bovenaan