eetlust opwekken?

Hallo,

Sinds een paar maanden eet mijn zoontje van 20 maanden geen eten meer 's avonds.
Eigenlijk eet hij helemaal niet zo veel, maar 2 broodjes en een stukje fruit. Alleen 's morgens bij het opstaan een papfles en voor het slapen gaan ook eentje.
Nu hoorde ik dat er een een of ander middeltje is waar mee de eetlust wordt opgewekt.
Een soort drankje is het geloof ik.
Heeft iemand hier wel eens van gehoord, ervaring mee en zo ja, waar kan ikhet vandaan halen?

Groetjes 1976
 
Hai,

Als ik het zo lees, valt het nog best wel mee.... Toen mijn dochters bijna twee waren, aten ze ook niet zoveel meer als daarvoor (heeft ook met groei en dus behoefte te maken). Ik gaf trouwens geen papflessen, maar alleen brood en avondeten. Maarja, pap is ook een maaltijd! Mijn meiden eten 's morgens en 's middags twee broodjes (de middelste eet trouwens slechter dan de oudste deed rond die leeftijd) en 's avonds een bordje avondeten (ging rond hun tweede bijna nooit op, een paar happen was toen normaal). Een papfles zit ook vol met vezels en mineralen, dus ze krijgen echt wel voeding binnen! Alleen de door ons zo graag geziene maaltijd met groente, missen ze dan.
Misschien als je de papflessen afbouwt, dat je kind ook meer trek krijgt in ander eten.... Bij ons ging de ene maaltijd beter dan de andere (ze zijn gek op italiaans eten, saus maakte ik op een gegeven moment zelf en daar verstopte ik een heleboel soorten groente in..... gewoon heel fijn maken met blender of keukenmachine.....).
We hebben toen vaak italiaans gegeten, puur om ze ook te leren rond het avond eten meer te eten..... Met aardappelen, groente, vlees ging het toen ook langzaamaan beter..... Als ze eenmaal doorhebben dat dat het enige is wat ze krijgen (dus geen papfles of ander alternatief meer, als ze niet gegeten hebben) eten ze vanzelf wel weer meer....

Groetjes Nynke
 
Terug
Bovenaan