Eetlust

<p>Hey iedereen,</p><p>Ik zit me zorgen te maken om hoeveel ik eet. Ik ben nu 33+6 wkn zwanger en me zin om te eten is eigenlijk maar 1x op de dag en dan moet ik echt honger hebben. Ik heb daarna alleen maar dorst en dorst dus drink wel veel. Daarnaast kan ik wel iets lekkers zoals chocola eten maar als ik denk aan warm eten of een bord avondeten dan moet ik er niet aan denken...</p><p>Is het wel goed wat ik doe? Moet ik mezelf gewoon dwingen om te eten door de dag? Had iemand hier ook ervaring mee?</p><p> </p>

Ik weet van een collega, nu 36 weken dat ze ook erg weinig eetlust had omdat haat kindje erg op haar maag drukt.. 
Wat ze deed was kleine beetjes eten en dan dingen kiezen die makkelijk wegglijden.. Gewoon je maaltijden opdelen in principe zodat hrt voor jou niet zo tegebstaat om te eten en je toch wat binnenkrijgt. 

Ze at veel fruit, joghurt, melk, soep.. Dat soort dingen

Ik weet van een vriendin dat zij ook amper haar avondeten weg kreeg. Ik zou kiezen voor dingen die je wel aanstaan, natuurlijk zoveel mogelijk variëren en ook gezonde keuzes maken . En kleine porties verdeelt over de dag. 

Ik weet van een vriendin dat zij ook amper haar avondeten weg kreeg. Ik zou kiezen voor dingen die je wel aanstaan, natuurlijk zoveel mogelijk variëren en ook gezonde keuzes maken . En kleine porties verdeelt over de dag. 

Hier ook zo een. Ik ben 9 wkn en ik heb echt geen eetlust, terwijl ik voor de zwangerschap echt een grote eter was. Het enige wat ik nu eet is yoghurt met fruit of vla en chocolade. Een droge boterham gaat er ook wel in of met kaas. Soms dwing ik mezelf vlees en groenten te eten, maar wat voel ik mezelf daarna beroerd zeg.

Terug
Bovenaan