eetlust

Hoi dames,

Ben inmiddels alweer 3 weken moeder, maar ik zit een beetje met een vervelend probleempje.
Ik heb namelijk sinds de geboorte van mijn zoontje echt TOTAAL geen eetlust!

Ik heb de gynaecoloog al gebeld, en ze zei dat ze dit af en toe wel eens hoort, maar toch ben ik er niet helemaal gerust op. Alles staat me tegen, niet alleen dingen die ik voor mijn zwangerschap wel at, maar ook de dingen die ik tot de bevalling heerlijk vond!

Ik vind dit heel vervelend, want hierdoor voel ik me zwak en gecombineerd met slaapgebrek kom ik natuurlijk nooit op krachten!

Ik eet wel, maar met lange tanden, anders zou ik helemaal van mijn graat gaan!

Zijn er dames met ervaring? Ik wil zo graag weer van dingen genieten! Want ik ben echt een kookfreak, maar niet als ik toch geen trek heb!

bedankt!
 
Waarschijnlijk ben je nu letterlijk vol van andere dingen. Van al die indrukken die op je afkomen en die je achter de rug hebt. Het is net als bij verliefdheid, dan krijg je toch ook geen hap door je keel? Voordeeltje: de zwangerschapskilo's raak je zo snel weer kwijt:))Blijf in ieder geval veel drinken en neem een (of twee) multivitamines per dag. Je eetlust komt echt wel weer terug hoor! Geniet van je kleintje en doe het rustig aan. Groeten, Marieke
 
Hoi Charlotte,

Komt me erg bekend voor jou verhaal toen mijn zoontje net was geboren at ik ook amper op een dag gewoon omdat ik er niet aan toekwam en er de rust niet voor kon vinden en viel dus ook kilo's af.Nu mijn zoon alweer 3 maanden is eet ik weer als vanouds en geniet er weer van, probeer wel genoeg te drinken en probeer toch even een pauze te nemen om toch wat te eten anders put je jezelf uit want in deze tijden kun je best wat extra energie gebruiken.Geniet van je kindje want de weken vliegen om.Groetjes Ingrid en Thijs.
 
ik had hetzelfde na de geboorte van onze zoon. Dat kwam vooral door alle emoties en ook wel de zorgen die je voor zo'n kleintjke hebt. Ik had letterlijk een brok in mijn keel. Probeer inderdaad veel te drinken, ook vruchtensappen, en te eten wat je enigszins lekker vindt. Bij mij hielp het ook om het eten niet uit te stellen. Dus direct even eten als je enigszins trek hebt.
Mijn zoon is nu ruim vier maanden en ik eet weer aks vanouds. Ik denk toch dat het een kwestie is van wennen aan de nieuwe situatie. Bij mij gaan emoties in elk geval altijd via de maag.
Probeer toch te geniten en denk eraan dat ook dit weer over gaat.
 
Ik had het ook na de geboorte van Lara. Nou moet ik zeggen dat het toen ook zo heet was. ( vorig jaar zomer en 35 graden) Het heeft wel even geduurd. Een week of 6 denk ik. Het heeft volgens mij ook te maken met de emoties. Daar had ik ERG veel last van en niet alleen de eerste 4 dagen !!!! Het is ook niet zomaar wat ! Daarbij kwam bij mij ook dat ik er na 6 weken achter kwam dat er nog een stukje placenta in mijn baarmoeder zat en dus heftig bleef bloeden en dat werd steeds erger. ( komt niet vaak voor hoor !) Daardoor zwakte ik af en daar krijg je zeker niet meer trek door.

Doe lekker rustig aan en doe het op jou manier. Eet alles wat je wel lekker vindt, al is het de hele dag taart. ( ik at wel af en toe een Moorkop oftewel Bosche bol)

Geniet van elk moment het gaat echt heel snel.
Veel groetjes Fenna en Lara ( 9 mnd)
P.S. als je meer wil kletsen over alles dan kan je altijd mailen. rick.fenna@hccnet.nl doeiiii
 
Hoi Charlotte,

Bij mijn eerste (zoon van nu inmiddels 2,5 jaar) heb ik dit ook gehad. Ik was helemaal hyper, kon niet slapen, had daardoor totaal geen eetlust (ik zat echt met heel veel moeitje een halve boterham naar binnen te wurmen, terwijl ik normaal een echte snoepert ben. Zelfs chocola .... brrrrr.) Hierdoor ga je je natuurlijk extra slap voelen. Ik gaf borstvoeding en had dus eigenlijk zelfs meer voeding nodig. Ik kwam hierdoor in een soort vicieuze cirkel van niet slapen - niet eten - uitermate vermoeid - daardoor niet kunnen slapen - geen eetlust - etc. TOTDAT ............. ik de tip kreeg van een nichtje om vitamine B6 te gaan slikken. En wonder oh wonder: 2 nachten daarna sliep ik weer, enige dagen daarna kwam mijn eetlust terug en langzaamaan ging ik opbouwen en genieten van mijn nieuwe leven met kind.

Vitamine B6 kun je krijgen op recept, maar ook bij de drogist (maar dan is de concentratie wellicht iets minder hoog). Het wordt in het ziekenhuis ook voorgeschreven aan vrouwen met een postnatale depressie. Het zorgt voor geestelijke rust.

Als ik jou was, zou ik het eens proberen. Baat het niet, het schaadt ook niet! Voor mij was het een wondermiddel.

Na de geboorte van mijn 2e kindje (nu 9 maanden) heb ik er gelukkig geen last van gehad, maar ik heb wel de eerste weken regelmatig een vitaminepilletje geslikt (zeg maar preventief).

Hopelijk heb je wat aan mijn tip!

Groetjes,
Gerdina
 
Terug
Bovenaan