Eetpatronen

Ik zou het leuk vinden om te horen of jullie eetpatroon gelijk is of anders als de mijne.

Sinds een week zit ik aan het volgende patroon:

- Voor het opstaan (07.00 uur): paar droge crackers
- ontbijt (7.45): 2 volkoren beschuitjes met beleg
- tussen 09.00-11.00: paar crackertjes
- 11.15: zuivelproduct zoals activia
- lunch: 2 volkoren boterhammen met beleg
- 14.30 en 16.00: fruit
- 16.30: cup a soup

Meestal begint mijn misselijkheid na 17.00 uur dus het is altijd maar de vraag hoeveel ik naar binnen krijg bij het avondeten.

Rond half 9 neem ik nog iets kleins en dan slapen.

Hoe gaat het bij jullie?

Ik eet op het moment eigenlijk heel de dag door kleine hapjes, zoals crackers, druiven, soepstengels, dat soort dingen. 's Morgens eet ik een klein beetje yoghurt met cornflakes, tussen de middag een sneetje brood of een kop soep. 's Avonds verschilt van dag tot dag. De ene dag kan ik een bordje eten op, de andere dag maar een paar happen.
Ik moet wel zorgen dat mijn maag bezig blijft, anders wordt de misselijkheid te erg en ga ik spugen. Thee met suiker helpt ook wel. En koud water, dat drink ik vrij veel.

Ik eet echt een beetje hoe het me uit komt. Ben soms zo misselijk dat ik niet aan eten moet denken en ben ik blij met iedere hap die ik door mijn keel krijg. Gelukkig heb ik vooral behoefte aan groente en fruit en ook belachelijk veel water drink ik. Maar zo een mooi schema als jij Nineko... daar kan ik alleen maar jaloers op zijn! Wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die om 9 uur op bed ligt...

Terug
Bovenaan