Eetpatroon baby van 6 maanden

Hallo allemaal

Ik heb een dochtertje van iets ouder dan zes maanden. In haar groeiboekje stond dat ze vanaf zes maanden brood mag enz. Ik vraaag me af wat de voedingspatronen van jkullie kinderen zijn rond de zes maanden.
Ze krijgt nu:
08.30: fles 180cc water met 6 scheppen nutrilon
1200: fles 180cc water met 6 scheppen nutrilon
14.00: potje fruit
16:00. fles 180 cc met 6 scheppen nutrilon
17.30: potje groente met tuitbeker diksap
19:30 fles 180 cc water met 6 scheppen nutrilon
Ze gaat om acht uur op bed en slaapt dan tot de volgende morgen 08.00/08.30.

Ze doet het hier heel goed op, maar ik ben toch benieuwd naar voedingspatronen van jullie boefjes van zes maanden. Ik twijfel soms of ik nu al een fles moet afbouwen of dat ze die nog wel mag/moet hebben. En welke fles (rond welke tijd)  ik dan weg moet laten? Ik ben beniewd naar jullie ervaringen!!

Groetjes Kim en Tess
www.tessdevlieg.beebiesite.nl
 
He hallo,

Mijn dochtertje is ook iets ouder dan 6 mnd(30-7-05). Dit is haar schema.

7.30 200cc melk
10.00 fruithap
13.00 200 cc melk+ nutrix (bordje)
14.30 halve liga en wat te drinken
17.00 groentehap
22.00 papfles van 200cc melk

Die laatste fles zijn we heeeeeeeel langzaam aan het afbouwen. Ze vraagt er zelf niet meer om en drinkt m ook niet helemaal leeg. Maar als we m niet geven wil ze 's nachts wel, dus toch maar geven.
Zoals je ziet zijn wij al een stapje verder, maar Charlotte heeft nooit goed dr melk gedronken en zij zal er denk ik wel redelijk snel vanaf zijn.(van die laatste dan)

gr Linda
 
Hallo.

Mijn dochter is nu 7 maanden en wij zitten al een tijd op dit schema.

8 uur papfles 220ccwater plus 7 scheppen nutrilon forte  en  twee eetl rijstebloem
10 uur fruithap
12 uur boterham ze eet een halve.
14 uur fles 220cc water plus 7 scheppen nutrilon forte
17 uur of half 6  groentehap.
tussen half 7 en 7 uur papfles 220cc water 7 scheppen nutrilon forte en twee eetl rijstebloem.

Mijn dochter is een hongerlap en wij wisten niet hoe we moesten afbouwen van 4 flessen naar 3 en het cb zij ga maar brood geven en nog die zelfde dag heeft ze een fles laten vallen.
Dit schema bevalt prima en soms krijgt ze tussen door wat dixsap als ze trek heeft.
Ze slaapt ook door van 19 uur tot half 8 8uur.
groet jacqueline
 
Hoi,

Mijn dochtertje Noa is ook 6 maanden. Dit is haar eetpatroon:
6.30 uur: borstvoeding
9.30 uur: fruithapje
10.00 uur: borstvoeding of fles (afgekolfde melk 170 ml)
13.00 uur: borstvoeding of fles (afgekolfde melk 170 ml)
16.00 uur: borstvoeding of fles (afgekolfde melk 170 ml
18.30 uur: groentehapje
19.30 uur: borstvoeding
22.30 uur: borstvoeding

Ze krijgt dus nog steeds 6x melk. Werd vorige keer door CB nog wel aangeraden omdat Noa nog een kleintje is. Maar nu ze ook fruit en groetenhapjes krijgt, denk ik dat ze best 1 x minder melk kan hebben. Aan de andere kant drinkt ze haar flessen nog altijd goed leeg. Volgende week naar het CB, ga ik het toch maar even vragen.

Ze krijgt pas 1 maand fruit en sinds 2 weken groenten. Dit gaat erg goed. Wanneer begin je eigenlijk met brood/ liga of iets dergelijks?
 
Hallo allemaal,

Mijn zoontje is 6,5 maand zijn voedingsschema ziet er zo uit:

8.30 uur 1 boterham en 120 cc melk
12.30 uur groentepotje en als toetje 60 cc melk
15.45 uur 180 cc water en 6 scheppen nutrilon en 3 schepjes nutrix
18.45 uur 1 boterham
19.15 uur 210 cc water en 7 scheppen nutrilon en 4 scheppen nutrix

en om 19.30 uur lekker slapen tot de volgende morgen half 9
 
Hoi,

Mijn dochtertje Noa is ruim 6 maanden (09-08-2005), ik heb het volgende schema:  

 7.30 uur fles 200cc
 9.30 uur half potje fruit
12.00 uur fles 200cc en soms een broodkorst
16.00 uur fles 200cc
18.00 uur  paar hapjes  groente (moet nog wennen denk ik)
20.00 uur fles 200cc

Noa drinkt bijna nooit haar flesjes helemaal leeg, ze laat vaak 30-70cc staan, weet iemand hoeveel een kindje van deze leeftijd minimaal nodig heeft? Moet ik misschien overgaan naar 3 flessen en tussendoor langer wachten? Ik heb het al eens geprobeerd, maar dan dronk ze de fles nog niet helemaal leeg.

Hoe kan ik de laatste fles rond een uur of zeven geven, zodat Noa rond half 8 op bed komt te liggen?

Oh ja, nog iets: Noa wil geen pap! Hoe hebben andere moeders dit aangepakt?

Groetjes.
 
Hallo

Mijn zoontje Dylan is nu net 7 maanden en krijgt het volgende:

8 uur fles 200cc Nutrilon2
10 uur fruithapje (groot potje)
12 uur fles 200cc Nutrilon2
Daarna gaat hij meestal tot 2 uur slapen
om 3 uur krijgt hij  soms een liga  
4 uur fles 200cc Nutrilon2
Daarna slaap hij eventjes
6 uur groente hap
8 uur fles 200cc Nutrilon2
Daarna gaat hij naar bed tot 8 uur de volgende ochtend

Hij weegt nu 9980 gram en is 71 cm lang
Ben afgelopen dinsdag naar het consultatie bureau geweest en alles gaat goed.
Ik  mag hem al een tijdje brood geven maar het wil nog niet zo lukken hij blijft maar kokhalzen. Blijf het wel proberen  ik geef  de moed niet op.

Groetjes Nifty en Dylan  
 
Hallo,

Ik zat net als de moeder van Noa met dezelfde vraag hoeveel een kind van 6mnd minimaal moet krijgen. Het cb zei dat een kind min 500 ml incl pap moet krijgen. Mijn zoon zit zelf rond de 700 ml en krijgt nu ook groente erbij. Als ik lees wat andere kinderen al eten, is mijn mannetje niet eens zo'n grote eter.

Gewoon op je kindje letten. Zolang hij/zij vrolijk, alert en genoeg plasluiers heeft, is er niets aan de hand.
 
Terug
Bovenaan