Mijn dochter is 22 maanden.
Ik merkte dat ze rond de 14 maanden ineens veel slechter ging eten. Dit doet ze nu nog steeds, het is ook echt een stukje uitproberen rond deze dreumesleeftijd.
Ik maakte me er in het begin ook heel druk om, nu niet meer. Ze slaat geregeld een hele maaltijd over. Jammer dan, als ze honger krijgt haalt ze het de volgende maaltijd wel weer in.
Ik zie idd dat je nog heel veel papjes/flesvoeding geeft. Ik snap dat je dat waarschijnlijk doet omdat je dan het idee hebt dat ze dan tenminste nog iets in haar buikje heeft. Maar zowel s ochtends als s avonds een fles/papje van 210cc is echt al heel veel!
En waarom groentepap/fruitpap? Gewoon stukjes aanbieden, kan makkelijk op die leeftijd. En als ze dat niet eet, jammer dan. En 2 aardappels is al best wat hoor! Hier gaan er s avonds vaak letterlijk maar 2 happen in, maakt niet uit wat we eten.
Ik ben met 14 maanden gestopt met papjes en flesvoeding. Mijn dochter krijgt nog 150cc warme halfvolle melk uit een tuitbeker voor het slapen gaan, maar flesvoeding is boven de 1 jaar niet meer nodig. Ze kunnen prima zonder. En waarschijnlijk gaat ze dan sndere maaltijden wel wat beter eten omdat ze toch wel honger heeft...
Probeer er wat relaxed in te zijn en niet allerlei andere dingen te geven. Je dochter weet waarschijnlijk al heel goed dat ze s avonds nog een grote fles krijgt. En die fles van s ochtends, daar kan ze ook uren op vooruit. Zo'n fles vult enorm! Probeer s ochtends gewoon halfvolle melk te geven en een boterham