Eetpatroon dreumes

<p>Beste allemaal, <br /><br />Onze zoon is zo ondertussen 15 maanden en fors is zowel lengte als gewicht. Volgens het CB is zijn eetpatroon ok, maar ik zou graag eens vergelijken wat jullie kinderen rond deze periode binnenkrijgen. Wij vinden het soms erg lastig; onze zoon geeft niet aan wanneer hij vol zit en blijft dooreten. <br />Alvast bedankt. </p>
 
Volgens mij at mn zoontje toen 4 boterhammen per dag, 2 glazen melk, de rest water.
sochtends fruit, Smiddags snacks als komkommer/tomaat/paprika.
Avondeten doe ik altijd maar wat. Klein beetje vlees, veel groente en wat aardappel/rijst. Mn zoontje gaat heel langzaam eten als hij eigenlijk vol zit maar niet wil stoppen dus dan halen we het weg.. Als toetje volle yoghurt.
Nu met 21 maanden eigenlijk nog steeds het zelfde eettroon alleen soms een boterham minder
 
Whoooo 93 cm! Onze dochter is 14,5 maand en 12 kilo en 82.5 cm. 

- In de ochtend halfvolle melk en 1 a 1,5 broodje.
- Tussendoor 1 a 1,5 stuk fruit.
- In de middag halfvolle melk en 2 boterhammen.
- Tussendoor rozijn of een biologisch koekje oid  (ze lust geen rauwkost nog)
- Avond van alles wat groente aardappel vlees of pasta oid. 
Verder alleen water 
 
Ons mannetje van 14 maanden is ook flink (12 kg). Hij eet als ontbijt pap, kwark met fruit of 1 of 2 boterhammen. Als lunch altijd 2 boterhammen. Als ik minder geef gaat hij protesteren ;). 'S middags na zijn slaapje fruit en als avondeten ongeveer 200 gr groente en aardappels/rijst/pasta. Soms met vlees of vis maar dat is maar 1 of 2 keer per week. Hij drinkt overdag water of thee. In de ochtend en avond een borstvoeding maar ik heb niet het idee dat hij nog heel veel drinkt dan. Hij eet geen koekjes, rozijntjes en dat soort dingen. 
 
Onze boom van een dreumes van 17 maanden is echt een flinke eter. Ik weet niet precies hoe zwaar en hoe lang hij is, wat ik wel weet is dat Hema spijkerbroekjes maat 92 perfect zitten en bovenkleding varieert qua merk tussen 92 en 98. 
Zijn dagmenu ziet er zo uit:
In de ochtend havermout ingekookt met melk (hoeveelheden weet ik niet precies, we gebruiken een juslepel en nemen daar 4 scheppen van met ca. 280ml melk)
Rond half 12 eet hij net wat minder dan 2 boterhammen pindakaas met soms een plakje kaas of een gekookt eitje ernaast
Als hij vroeg wakker wordt (voor 14.00) krijgt hij een klein handje rozijntjes
Rond 15.30 eten we samen vers fruit, hij eet ca. 1,5 stuk.
In de avond eet hij een flink bord avondeten, hij lust werkelijk alles, dus zit altijd heerlijk te smullen.
Daarna krijgt hij volle (griekse) yoghurt of volle kwark en daarmee laat hij altijd merken wanneer hij vol zit, soms eet hij 2 hapjes, soms het hele schaaltje.
 
Mijn dochter van 16 maanden eet:
7.30 1 boterham En gewone melk
9.30 fruit (1 a 1.5 stuks)
12.00 1 a 1.5 boterham en meestal een plakje worst/kaas ofzo erbij en soms nog een cracker of ontbijtkoek er achteraan
15.30 koekje of rozijntjes 
17.00 rauwkost (voor de tv) en een halve rijstewafel of een klein crackertje erbij
17.30 avondeten. Geen idee hoeveel, gewoon een bakje. Soms 10 happen, soms 20 happen. Daarna een beetje yoghurt.
19.30 fles 150cc opvolgmelk 
 
 
 
Onze zoon van 14 maanden (gaat naar maat 86 en weegt 11 kg):
7.15 2 boterhammen (wisselend beleg) met beker melk 
10.00 1 fruit
12.00 2 boterhammen (wisselend beleg) met beker melk 
15.30 rozijntjes, soepstengel, koekje, tomaatjes of iets dergelijks
17.00 avondeten (ca 100-150gr groente, 75gr aardappelen, pasta, rijst en 25-40 Gr vlees, vis, kip) en soms wat yoghurt na. En een beker water.
Heel de dag kan hij water pakken en soms doe ik er diksap door. Maar dat is zeker niet standaard.
 
 
 
Terug
Bovenaan