eetpatroon of heeeel anders en veel ???

Hoi meiden, wie eet er nu veel meer dan eerst en wie niet??
ik probeer toch mn gewone schema aan te houden, eet wel een broodje meer in de middag en voor t slapen gaan.
veel fruit tussendoor en water drinken.
heb gelukkig niet iets wat ik echt moet eten of wat ik niet lust..
sommige mensen zeggen dat ik te weinig eet, dat t niet goedkomt met de baby.
maar de vk, daar was ik vd week, zei dat ik oke aan t eten was en gewoon om de 2 uur iets gezonds moet nemen.
buikie begint nu te komen dus ja.... zal toch wel goed gaan.
maar door bepaalde opmerkingen ga je dan toch echt twijfelen of t wel oke is.
zal blij zijn als ik 16 juni 20 weken echo heb gehad.
groetjes daan

Je hoeft echt niet meer te eten dan anders hoor! Dat is echt een fabeltje en als je dat doet, gaat alles in je eigen vetreserves zitten en ga je tonnen aankomen... Niet doen dus, :)
Dat je om de paar uur wat moet eten, is ook niet iets van "perse moeten", maar raden ze aan om je bloedsuiker op peil te houden en zo misselijkheid te voorkomen. Maar als je daar geen last van hebt en je prima voelt bij drie maaltijden op een dag, kun je dat gewoon aanhouden hoor!
Pas op het eind van je zwangerschap wordt door de VK aangeraden iets meer te gaan eten.

Ik heb overigens juist het omgekeerde: helemaal niet veel trek, veel misselijk, dus ik dwing mezelf om tenminste iets te eten... Ik moet het op kleine hoeveelheden tegelijk houden, omdat m'n maag erg snel vol voelt en ik anders ook nog eens veel last van maagzuur heb...   Zit dan momenteel, (met 16 weken) nog steeds onder m'n normale gewicht, maar zolang de baby goed groeit, maakt dat niet uit...

je hoef inderdaad niet meer te eten want je komt alleen maar aan :)
ook al eet jij weinig nu je kindje neemt toch wel de voedingstoffen die het nodig heeft
Ik ben nu niet zo gecharmeerd van het verplichte prakje gruwel er van dus eet eigenlijk alleen de groenten en n heel klein stukje vlees
daarbij neem ik dan ook extra vitamines voor zwangeren
maar fruit (watermeloen en grapefruit) kan ik niet genoeg eten hihi

Eet zeker niet meer hoor.... eerder minder nog steeds.
Hier begint de eetlust nu terug te komen en langzaam kom ik weer in de richting van wat ik voor de zw.schap at, maar met avondeten eet ik echt nog beduidend minder. Ben ook nog geen grammetje aangekomen (nog 1 kilo in de min) maar mijn baarmoeder en het kindje groeien flink en dat is belangrijker dan dat ik in kilo's groei hoor .

Weet wel nog van de vorige zw.schappen dat ik op het eind vaak wel wat meer honger had en dat ik dat dan idd oploste met een extra boterham.... komt goed hoor!

groetjes,
Marije

Je hoeft idd niet meer te eten. Het is wel handig om regelmatig te eten.

Maar ik heb nu ook minder behoefte aan eten, ik probeer wel nog even rond 3 uur 'smiddags een boterham of een liga te eten.

Ik eet gewoon normaal als anders ook,wel een crackertje in de avond nog erbij,beter dan chips of snoep.Meer fruit tussen door ...

Groetjes Franny

Hoi Meiden.

Ik probeer om niet meer te eten maar ik heb echt honger!!!!! Ik eet echt veel meer dan voorheen. Ik probeer me in te houden en gezond te eten maar dat valt niet mee! Ben nu 3 kilo aangekomen (16 weken)

Ester

ik denk dat je gewoon je lichaam moet volgen.... ik eet best wel veel meer dan eerst en ben dan ook al 3,5 kilo aangekomen. in de eerste maanden at ik om misselijkheid te voorkomen en nu heb ik ook gewoon veel meer trek. (op zich vind ik 't niet zo raar, ik kon eerst leven op een bakje yoghurt met cruesli, 1 of 2 boterhammen en 'n beetje avondeten...maar m'n lijf is nu wel een baby aan het maken!)
als je maar gezond eet...niet teveel snoepen.
groetjes sabine

Terug
Bovenaan