Eetproblemen

Mijn zoontje is nu bijna 4 maanden oud, weegt 7 kg  en krijgt 5 x 200 cc borstvoeding via een flesje. Nu is hij tijdens het drinken erg onrustig; slaat naar zijn fles, draait zijn hoofd weg en zuigt niet continue!
Ik vraag me af of hij teveel voeding krijgt, want soms lijkt het of hij ook geen honger heeft. Ik wil nog niet starten met fruit/groenten ivm allergieen.
Hebben jullie een idee of 4 x 200 cc voeding voldoende is voor een kind van zijn leeftijd en gewicht?

Hallo,
Ik herken je verhaal wel. Mijn zoontje van ruim 3mnd wilde vandaag maar twee keer 160cc
drinken en de twee andere voedingen weigerde hij het flesje en werd hij pas tevreden toen ik hem de bost gaf. (hij krijgt gekolfde melk met joh. broodpit i.v.m. reflux )
Ben nu erg onzeker of hij wel genoeg binnenkrijgt , maar aan de andere kant normaal zie je met bv natuurlijk helemaal niet hoeveeel hij drinkt, dus misschien deedt hij dit wel vaker.......
In principe is het bv op verzoek dus denk als je kindje eer niet om vraagt hij het ook niet nodig heeft,
maar ik weet heet ook niet hoor... Word er erg onzeker van.
Succes !

Overstappen van 5 naar 4 voedingen kan een goede optie zijn.
Of anders kijken wanneer hij zelf honger heeft???

De mijne is 4,5 maand en zit op de 4 voedingen van 210 cc met 7 scheppen, en bij de laatste voeding (19.00 uur) rijstebloem erbij.
Rijstebloem valt niet onder bijvoeding, en mag ook icm evntuele allergien gegeven worden.
Dus daar hoef jij je geen zorgen over te maken.

Succes!

Hoi,

'Mijn zoontje is nu bijna 6 maanden oud en hij had het zelfde probleem. Ik moest hem voor elke voeding wakker maken en dan dronk hij heel weinig, waarna hij weer heel moe was. Hij kreeg de borst, dus ik weet niet precies hoeveel hij kreeg, maar in overleg met het cb heb ik er toen 1 voeding afgehaald. Ik zat op 07.00 uur, 12.00 uur, 17.00 uur en 22.00 uur. En toen ben ik ook bv af gaan bouwen en kreeg hij 4 x 200 cc flesvoeding. Hier had hij genoeg aan. Slaapt ook gewoon door. Nu ben ik de voeding van 22.00 eraf aan het halen en om 18.00 uur krijgt hij aard. met groente. Om 19.00  yoghurt en dan naar bed. Dus het is niet raar dat hij er genoeg  heeft aan 4 voedingen, ik zou het gewoon proberen als ik jou was.  
Succes

Groetjes Maaike  

Terug
Bovenaan