Eetschema 1 jaar!

<p>Dag allemaal, </p><p>Onze zoon wordt volgende maand alweer 1 jaar! Dit betekent dat ik de voedingsschema weer onder de loep wil nemen. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en hoe ik het beste de laatste fles kan afbouwen. Vindt het namelijk wel spannend hem zonder flesje melk naar bed te brengen binnenkort. Hoe weet ik dat hij voldoende over de dag binnen heeft gekregen. Hij gaat 3 dagen p w naar de creche en eet hierdoor elke dag (ook als hij thuis is) in de middag een warme maaltijd. Momenteel ziet zijn schema er zo uit;</p><p>06.00-07.00 u: 1-2 sneetjes brood met licht beleg en 150ml koemelk in een flesje ( hij drinkt niet voldoende uit een beker) <br /><br />09.00-10.00 u: fruit 200gr ongv en water </p><p>13.00-14.00 u: warme maaltijd 200gr ongv en water </p><p>16.00u: broodkorsten en water </p><p>17.15u opgehaald van de creche en eet hij nog wat yoghurt/ fruit of soep mee  enkele hapjes omdat wij ook eten en hij graag mee doet</p><p>18.30u: fles opvolgmelk 150x5 </p>
 
Mijn zoon wordt volgende maand oud 1 jaar en wij zijn ook flessen gaan afbouwen (omdat hij interesse verloor). Nu schema als volgt:
0700 : 2 boterhammen + paar slokken (karne)melk.
0915 : fruit 
12.30 warm op de opvang of 2 boterhammen thuis + water
15.30 tussendoortje soepstengel, cracotte oid
17.00 warm eten of een boterham als hij van de opvang komt
18.00 yoghurt
18.15 / 18.30 naar bed
Hij weigerde vorige week al zijn flessen dus ging ineens van 3 naar 0. Er veranderde niets in zn slapen. Misschien kun je hem savonds wat meer geven (brood of evengoed warm eten) en yoghurt toe. En daarna naar bed? 
 
 
Hi mijn dochter word woensdag 1 jaar , schema als volgt ; 
 
08:00 papfles 
10:00 200 gram fruit
12:30 boterham met beleg en een gebakken ei
15:00 yoghurt
18:00 250 gram warme maaltijr
19:30 180ml flesje melk

tussendoor drinkt ze rond de 300ml water/diksap
 
groetjes x
?
 
vergeten : mijn dochter gaat NIET slapen zonder haar flesje melk Savonds. Dus doe houden we zo lang zij het fijn vind gewoon in het schema ! :D 
 
Onze dochter is 12,5 maand maar ons schema is als volgt:
7.30 half broodje (meer wil ze niet) + 180 ml melk
9.00 fruit + water
11.30/12.00 1 broodje. Met water. Meer wil ze niet 
13.30 90 cc melk. Willen we graag afbouwen! Maar ze doet haar middagtukkie dan gewoon beter. 


16.00 koekje/knijpfruit/ rozijnen met water
17.30 warm eten
19.00 210 papfles
 
Dus nog 2,5 fles per dag. zolang ze sochtends geen brood eet krijgt ze melk. en als ze 'beter' gaat lunchen kan t kleine flesje er af, die vervang ik dan voor warme thee. Dan is haar buikje lekker gevuld met iets warms en slaapt ze beter. Soms maak ik me druk want ze moet dit en dan en andere kindjes van haar leeftijd eten dit allemaal en zij niet. En een andere dag denk ik, ze doet t allemaal op haar eigen tempo. 
 
Bij ons is het ook echt onderdeel van het slaapritueel, dus wij geven nu gewoon koemelk aangelengd met water. Wij zijn van de ene dag op de ander overgestapt (nog 1 nutrilon voeding in de pot voor de zekerheid), maar hij heeft het direct geaccepteerd. Schema ziet er als volgt uit (al sinds dat hij dus een jaar is,nu bijna 14 maanden). 
8.00: havermout met 90cc volle melk + 90 cc water
12.00 2 boterhammen
15.00 schaaltje fruit
17.30 warme maaltijd met yoghurt als toetje
18.15 a 18.30 flesje melk voor het slapengaan
Tussendoor drinkt hij oneindig veel water uit zijn fles.. beker is nog geen succes
 
Terug
Bovenaan