eetschema 10 maanden

Dag moeders en vaders,

Onze Sem eet nauwelijks zijn koek en fruit meer(zijn tussendoortjes)Hij krijgt nu:
-4 scheppen pap met nutrilon(180ml),
-tussendoor dus nu geen koek, wel beetje water/dixap/thee
-boterhammetje met fles 150ml
-tussendoor nu nauwelijks fruit
-s avonds warm eten , danoontje en
-voor het slapen fles 150ml.
Wat zouden jullie er af halen??????Fruit vind ik wel belangrijk!
 
Hoi,

Ik zou de pap uit de fles laten. Daarvan zit mijn zoon altijd zo vol. Ik heb het ook een hele tijd niet gegeven, omdat hij daarna geen fruit meer wilde. Nu lukt het weer wel.
Ik ben benieuwd of dat bij je helpt. Koekjes geef ik ook niet, dat is ook niet belangrijk, maar fruit wel. Ik geef fruit om 10 uur. Na de fles van 7 uur heeft hij dan wel weer zin in iets. Daarna om 12 uur brood en een fles. Tussendoor sap wanneer hij het wil.

Sterkte!
Groetjes
 
Hoi

Waarschijnlijk heb je inmiddels bij al die andere vragen over voedingsschema's een idee opgedaan, maar als ik jou was zou ik bij de boterham geen melk meer geven. Met 8 maanden hoeven kinderen nog maar 300-500ml melk, en daar komt jouw kindje wel aan met die eerste en laatste fles.

Veel succes.
 
Hoi,
je zult inmiddels veel verschillende verhalen hebben gehoord. Maar ons zoontje is nu 10 maanden. Hij heeft het volgende eetschema:
7.00 uur bambix met 150 cc opvolgmelk
10.00 uur vers fruit
12.00 uur 2 boterhammen, 60 cc opvolgmelk
15.00 uur rijstewafels (2), of lange vingers
17.30 warm eten (eet met de pot mee) en toetje
18.45 uur fles 60 cc opvolgmelk
ik maak  's morgens een fles diksap klaar waar hij de hele dag uit kan drinken (= 275 cc). Op sommige dagen drinkt hij alles op.
Misschien heb je hier iets aan.
Succes
 
hallo allemaal,

ik heb een dochtertje Evi van 8 maandjes en dat is best een slechte eter, als ik al die verhalen zo hoor. We proberen 's-avonds  steeds weer groenten te geven, maar lukt niet zo erg. Ze eet de 1e paar hapjes op en dan niet meer. Dus moeten wij nog steeds een fles bij geven. Want ze heeft dan wel veel honger. En ik vind het raar te zeggen, maar wij zitten dus nog steeds op 5 flessen, waaronder 1 x pap.
En haar fruit eet ze wel erg goed en drinkt ook goed.
Zijn er moeders die dit probleempje kennen? Ik denk telkens dat wij de enige zijn die dit hebben. Verder groeit ze goed hoor en doet het prima.

Groetjes Yolanda
 
Terug
Bovenaan