Eetschema 12 maanden

Mijn kleine meid word over een weekje 1 jaar.
Alleen zit een beetje met de eetschema dan van haar.
Ik ga morgen proberen met een broodje en een flesje. Eerst kreeg ze altijd een papfles alleen ze lijkt dan nog honger te hebben.
De cb zegt dat ze vanaf 12 maanden dan gewone melk mag hebben ipv opvolgmelk.
Ik vind het zo gezellig voor het slapen gaan lekker met haar te knuffelen op de bank terwijl ze haar flesje opdrinkt (heerlijk momentje). Maar geven jullie dan opvolgmelk of gewone melk?
Mag ik jullie eetschemas mogen zien zodat ik een beetje inzicht krijg?
 
Onze dochter is 14 maanden nu en vanaf 12 maanden hebben we het volgende schema:
7.00-7.30 1 boterham en bieden we water aan, daarna een flesje halfvolle melk 150ml
9.30 fruit en water
11.30 1 of 2 boterhammen en water
14.30 tussendoortje en suikervrije ranja
17.00 avond eten
18.30 flesje halfvolle melk
Flesje in de ochtend ga ik afbouwen omdat ze door de dag heen wel meer drinkt nu. Gaf vooral flesje melk omdat ze dan makkelijk best wel wat vocht binnen kreeg. Nu heeft ze het qua vocht minder hard nodig en krijgt ze over de dag heen wel genoeg melkproducten binnen, aangezien we meestal ook een toetje eten na het warme eten.
Hopelijk heb je er iets aan.
 
Onze dochter is net 1 en wij doen het volgende:
Ontbijt: beker gewone melk of Optimel en 1 sneetje brood
Tussendoor: fruit en drinken
Lunch: 2 sneetjes brood en drinken 
Tussendoor: koekje/rijstwafel/maïsfingers en drinken
Avondeten: ze eet met de pot mee en als dat om een of andere reden niet kan, dan krijgt ze een potje
Voor het naar bed gaan krijgt ze nog een bekertje gewone melk en evt tussendoor nog een toetje
 
Onze dame is bijna 13 maanden en eet/ drinkt dit gedurende de dag:

Ontbijt: 150 halfvolle melk en 1 boterham met beleg.

Tussendoor: 2 stuks fruit met lauwe thee. (De thee drinkt ze de hele dag door, ik zet haar 360 beker bij haar in de buurt als ze speelt, al is het niet denderend veel wat ze drinkt)

Lunch: 2 boterhammen met beleg en wat komkommer/ tomaatjes erbij om aan andere texturen te wennen. Meestal drinkt ze hier n halve beker thee bij.

Tussendoor: 1 stuk fruit, gedroogd fruit of n speltkoek.

Avondeten: eet ze met de pot mee. Ongeveer 200 gram. Thee of water erbij. Meestal drinkt ze hoer wat meer bij.

Voor dat ze naar boven gaat krijgt ze nog een flesje van 150 opvolgmelk (de pot is nu bijna leeg) het knuffelmoment in de avond houden we er nog lekker even in. En het overstappen op halfvolle melk ging vanzelf, alsof ze nooit wat anders gedronken had. Ik probeer haar wat meer te laten drinken, maar dat lukt nog niet echt. Ze drinkt nu naast de melk een beker thee/water. Ze haalt natuurlijk ook vocht uit het eten en zolang ze goede plasluiers heeft, maakt ik me er niet echt zorgen over.
 
Dank jullie wel, jullie schemas lijkt nu precies om die van ons nu. Behalve in de ochtend krijg ze papfles maar vanaf morgen wil ik een broodje geven kijken hoe ze hier op gaat reageren en hopelijk meer voldaan is.
Hebben jullie gewoon melk gegeven of eerst gemengd met flesvoeding zodat ze eraan kan wennen?
Overdag drinkt ze echt meer dan zat alles gaat er gelukkig in. Water, thee (alleen als het koud is haha) en limonade
 
Als ze straks tandjes heeft is het wel belangrijk dat je een half uur voor het slapen geen melk meer geeft en dan de tandjes poetst :) wij geven rond 18e bakje yoghurt en dan gewoon 18:30-19:00 naar bed.
 
Wij zijn rond 1 jaar direct overgestapt van KV naar volle melk, in het begin hebben we de melk wat aangelengd met gekookt water, zodat hij kon wennen, maar ook dat de melk vertrouwd lauwig was. Dit was echter maar voor een korte periode.
Op een gegeven moment bleef mijn zoontje in de nacht veel hoesten en toen heb ik de melk voor het slapengaan ingeruild voor een klein flesje lauwe rooibosthee, dit drinkt hij nog steeds, hij is nu 19,5 maand. Als jullie dat momentje zo knus vinden, lekker zo houden ? hebben wij ook gedaan en hoort hier gewoon bij het ritueel voor het slapengaan. 
Het eetschema vanaf 1 jaar zag er ongeveer zo uit:
Ontbijt: pap gemaakt van havermout en volle melk
Lunch: 2 boterhammen evt. Met gekookt ei erbij
Tussendoor: fruit
Avondeten: met de pot mee, of een portie uit de vriezer als dit niet kon 
Drinken doen we niet tijdens eten, ons zoontje krijgt altijd water op verzoek en af en toe een beker melk of thee
 
Die van mij heb 5 tanden krijg leker fles melk opvolg melk hero vind die heerlijk en die moment samen op de bank super fijn
Daarna lekker tandjes poetsen prima owja soms krijgt die snacht ook een fles ja en lekker doen wat je goed voelt omdat de cb zegt melk moet je melk geven echr niet kijk naar je kind. De ene van cb zegt dir zijn de regels dit moet je doen en de andere super lieve zegt kijk naar je kind
Die van mij wakker fles daarna brood met drinken fruit
Koekje lunch 1 of soms 2 en fles voor middag slapen
Lekker bakje snacks
Avind eten
Fles
Slapen
 
Terug
Bovenaan