eetschema dochter van bijna 1 jaar

Hoi allemaal,

Ik heb even een vraagje.
Mijn dochtertje is bijna 1 jaar en is een beetje aan het rommelen.
Het lijkt op het moment dat ze onverzadigbaar is.
Sinds kort krijgt ze pap 's morgens. Voorheen kokhalsde ze hiervan en nu gaat dit redelijk. Nog wel wat moeizaam maar ze eet het op.
De ochtend gaat ook prima maar de middag is het een beetje rampzalig. Vandaag ook, rond 15.30 nog een fikse fruithap gekregen en binnen een uur heeft ze alweer honger.
De laaste fles heeft ze er sinds deze week ook zelf afgehaald. Slaapt er even goed door komt niet eerder dan anders.

dit is haar schema op het moment:
8.00: bordje pap 200 cc
10.00: wat diksap met een koekje
12.00: brood + yoghurt (ze is niet zo'n goede melkdrinker)
15.00: fruit, diksap en een koekje
17.30: groente + yoghurt

De ochtend gaat dus prima maar zo tussen 16.00 en 17.30 is ze dan alleen maar aan het huilen totdat ze eten krijgt. Terwijl je dus zou denken dat ze geen honger kan hebben want ze heeft net fruit op.
Heeft iemand misschien tips wat te doen?

Groetjes,

 
Hoi,

Dat ziet er heel goed uit hoor, echt niet teveel ook!
Ik snap wel dat ze rond 16.00 honger/trek krijgt.
Fruit verteerd namelijk heel snel dus eigenlijk heeft ze alleen een tussendoortje vanaf het middagmaal, ik zou ipv het koekje om 15.00 een plak peperkoek/ontbijtkoek of een stuk brood geven, dat vult wat meer terwijl fruit in 30/60 min helemaal weg is!

Succes Gr MJ
 
Ik zou haar inderdaad ook een stukje brood geven, dat vult wat meer. Verder vind ik niet dat ze veel eet, normaal eigenlijk. Mijn dochtertje van bijna 9 maanden eet dit ook. Zij eet 's-avonds 1 uur eerder en ik geef haar voor die tijd nog een broodje.

Succes ...
 
Je kan misschien proberen om haar 's ochtends fruit te geven en 's middags een koekje. Want in de ochtend heeft ze pap gehad en dat vult misschien wat beter tot aan de broodmaaltijd.
 
Hoi hoi,

Bedankt voor jullie adviezen maar ik denk dat het tijdelijk was want het gaat nu weer heel goed.
Ze krijgt nu 's middags een flinke fruithap rond 14.30 en dan gaat ze om 15.00 naar bed en slaapt tot 17.00 dus we hebben haar slaapschem eigenlijk omgegooid en dat gaat nu heel goed.

maar bedankt voor de adviezen.
 
Terug
Bovenaan