Eetschema met bijvoeding (6mnd)

HELP! Mijn zoontje wordt volgende week 6 maanden. Hij krijgt nu 4x225ml en een paar lepeltjes fruit. Groente krijg ik er niet in, die eet hij gewoon niet, zo vies vindt hij het.
Ik heb dringend behoefte aan houvast. Hoe zien jullie schema's eruit met indjes van 6 maanden. Hoe ga ik de happen inpassen en hoeveel opvolgmelk geven jullie??

Heel erg bedankt!!
Cornelie
 
Groenten moet je gewoon blijven proberen en ineens, was bij mijn baby ook, vind je kindje het lekker! Ik fopte mijn dochter regelmatig door er een hap groenten met wat fruit te geven of, (wel zielig) een speentje voor haar mond te houden en dan de groentehapje erin te stoppen (en dus niet de speen). Ik heb dit een paar keer gedaan en ineens begon ze het lekker te vinden. Baby's vinden vooral bruine bonen en spinazie lekker. Ook scheelt het als er bij de groenten vlees zit!

Ik begin 's morgens 7 uur met pap, met maar 100 ml opvolmelk.. meer wil ze niet! Om 9.00 een fruithap en om uurtje of 12 een fles van 200 en om 13.00 uur een boterham (na 7 maanden) om 17.00 een fles om 19.00 (19.30) een groentenhapje en danoontje start toe! Om een uurtje of 22.00 uur de laatste fels van 200 met wat rijstebloem!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
 
Hoi Ellen,

hartstikke bedankt voor je antwoord! Vanaf wanneer mogen ze eigenlijk de danoontjes?
Haha, ik ga jouw truuk maar eens proberen door wat fruit bij de groenten te doen. Ben beneiuwd of hij zich voor de gek laat houden ;-)
Toen je nog geen boterham gaf, wat gaf je dan rond 13.00?

Het cb adviseert max. 500ml opvolgmelk en op de pakken staat 700-800 ml per dag. Lekker verwarrend allemaal.
Ik denk ik dat het volgende ga proberen:

07.00 papfles 200cc opvolg
10.00 fruit
12.30 fles 200cc opvolg
15.00 nog een keer fruit
18.00 warme hap +evt. 100cc zuigelingenvoeding
20.00 fles 200c (evt met wat rijstebloem)

Ik vraag me alleen af of fruit genoeg vult. Kunnen ze daar 3 uur op teren?? Weet jij dat Ellen??
Is er iemand die ook ongeveer bovenstaand schema aanhoudt?
 
Ik heb begrepen dat je niet te snel met de danoontjes moet beginnen omdat er teveel suiker en andere minder goede stoffen in zouden zitten? Wat weten jullie daarvan?
 
Ons schema is als volgt: 7.00 papfles, 9.00 uur fruit, 11.30 pap met lepel(om overgang naar brood te maken)15.00 uur fles, 17.30 uur warme hap, 19.00 uur laatste fles.
Maar mijn zoontje is nu 7 maanden en als ik hem iets van brood, rijstewafel of soepstengel geeft dan begint hij te kokhalzen. Hij heeft nl. al 4 tandjes en hapt er te grote stukken vanaf, dus hoe los ik dit op want hij moet toch met 8 maanden naar brood 's middags?
 
Hi Cornelie

Danoontjes mogen ze vanaf 6 maanden hebben en ik heb ook gehoord dat hier vruchtensuikers in zitten (gelijk aan suikers in fruit). Wel de Danoontjes Start gebruiken!


Om 13.00 uur gaf ik niets, eventueel wat later in de middag een koekje (voor baby's of een rijstewafeltje met wat diksap en water met tuitbeker! Ik had toen ook nog 4 uur tussen de voedingen en nu dus 5. Ik ga u weer terug naar 4,5 uur tussen de voedingen omdat mijn dochter erg moe is 's ochtends. Ik vermoed dat de laatste fles te laat is!

Volgens mij heeft fruit veel vezels en moet het daarom goed vullen.. Ik weet dat mijn dochter vlak na haar fruithapje echt geen fles wil! Dus ga ik er van uit dat het vult! Ze eet wel een grote pot fruit op!

Enneh volgens mij moet het lukken met jouw schema!

Succes,
Ellen

PS ik ben druk bezig om mijn dochter aan hapjes met stukjes te laten wennen.... ze weigert dit en begint te kokhalzen!
 
Hoi Ellen,

ik heb de Danoontjes start gezien en zag dat dat ook op basis van opvolgmelk is. Ga ik dus straks ook maar eens proberen.
Diksap en water is bij ons lastig omdat mijn zoontje reflux heeft en dat hele vloeibare onmiddelijk mét maagzuur omhoog komt. Ik ga maar eens zo'n rijstewafeltje tussendoor proberen. Ben benieuwd naar z'n gezicht :)

Hmm...lastig die hapjes met stukjes. Moet ze dit al echt eten of kun je het nog even uitstellen? Het klinkt alsof ze er dan nog niet aan toe is, maar ja.....ik heb er echt geen verstand van ;-)
Hoe groot zijn die stukjes dan? Misschien kun je het anders door een zeef doen? Dat zijn dan minder grove stukjes, maar misschien doe je dat al?

Groetjes, Cornelie
 
hallo allemaal,

Nu heb ik dus ook een vraagje. mijn zoontje wordt volgende week 6mnd. Nu vertelden ze op het cb dat ik moet gaan beginnen met opvolgmelk, maar dat ik dus eerst de gewone zuigelingen voeding afmoet bouwen tot 3x 200 ml i.p.v 4x 200 ml, dan mag ik pas met opvolgmelk beginnen. Dat is dus een probleem, ik heb namelijk een hongerige baby. Hij krijgt al de Forte. En ik weet niet hoe ik af moet bouwen. Groente hap vindt ie namelijk ook niet te pruimen.
Hoe snel moet hij dus over op opvolgmelk?
En heeft iemand tips voor mij?

Groetjes
 
Terug
Bovenaan