Hey! Ik ben ook altijd zo bezig geweest met Novella dr schema aanpassen als ik merkte dat ze aan andere dingen behoefte kreeg, of als ik advies kreeg om nieuwe dingen te proberen van de consultatiebureau. Maar uiteindelijk deed ik maar wat ik zelf het beste vond voor haar, met enkel adviezen in mn achterhoofd. En dan nog duurde het een paar dagen voor dat we op elkaar afstemde haha! Nova doet al v.a. 10 maandjes maar 1 dutje, omdat ze s ochtends niet meer wilde slapen. Dit vond ik super handig, want ik wilde tegen 12 maanden haar middag fles afbouwen! Ze is deze maand 1 geworden en bij ons is dit het schema sinds 2 maandjes:
Tussen 7 en 8 wakker, wassen, aankleden en om half 9 ontbijt (om en ombambix pap of broodje)
Tussen 10 en half 11 krijgt ze fruit
Tussen 12 en half 1 krijgt ze 2 sneedjes brood met beleg en een fles sap of thee, daarna gaat ze slapen tot half 3/half 4.
Tussen 3 en half 4 krijgt ze yoghurt, liga, stukjes fruit of een knijpfruit
Tussen half 6 en 6 eet ze sinds deze maand gezellig met de pot mee. Soms eet ze goed, soms slecht. Aan de hand hier van, krijgt ze rond 19u alleen nog wat drinken of een flesje groeimelk voor dat we tandjes poetsen en haar in bed stoppen!
Nogmaals, doe wat jij het beste vind voor haar! Al is het maar dezelfde schema aanhouden, maar in plaats van de middag fles een tussendoortje met een fles drinken ofzo! Jij weet het als geen ander waar jouw kindje behoefte aan heeft!