Eetschema

<p>Onze zoon van bijna een jaar heeft altijd honger en hij kan blijven eten. Nu vraag ik me af of hij genoeg krijgt. Hij is namelijk lang voor zijn leeftijd (qua lengte zit hij al op 1 jaar en 4 maanden) en is hij erg actief. Hij is zeker niet mollig maar ook niet dun.</p><p>Dit is zijn eetschema:</p><p>7.00 1,5-2 boterhammen met een klein flesje opvolgmelk (120ml)</p><p>9.00 1 stuk fruit+ water</p><p>12.00 2 boterhammen met beker gewone melk</p><p>14.30 maisvinger / cracotte / rijstwafel met water+diksap</p><p>17.30 avondeten 100gr groente + 75gr aardappelen / pasta / rijst + 25gr groente + water. Af en toe krijgt hij yoghurt of in het weekend een mini danoontje.</p><p>19.00 halve soepstengel + water</p><p>Zit ik zo goed of moet ik hem meer aanbieden?</p>

Rond die leeftijd had mijn dochter ook veel meer honger. Ze vroeg er dan ook echt om. Ik gaf dan gezonde dingen zoals fruit, soepstengel oid. Na een tijdje vroeg ze er niet meer om en ben ik ermee gestopt. Achteraf kwam ik erachter dat ze ineens weer een maat gegroeid was in kleding. Dus ze zal het wel nodig hebben gehad. Zolang je gezonde dingen extra geeft kan het geen kwaad. Maar als hij tevreden is met wat hij nu krijgt op een dag is dat prima hoor. Hij zal vanzelf weer minder gaan eten. 

Ik zat destijds ongeveer op hetzelfde schema. Vind het prima hoeveelheden die je geeft. Onze zoon krijgt sochtends en savonds ook nog een flesje melk, 150ml. Op dagen dat hij echt honger had, kreeg hij bij zijn middagsnack (bij jou om 14.30) dan wat meer. Bijvoorbeeld nog een banaan of wat griekse yoghurt, dat vult ook goed. 
Ieder kind heeft fases dat ze wat meer eten en dan weer wat minder eten. Gewoon daarin mee gaan. Belangrijkste vind ik zelf dat het gezonde dingen krijgt die hij dan extra eet. Dan zit het wel goed.

Mijn zoontje is ook groot en had het zelfde schema. Helemaal prima toch?
Ik was toen al gauw begonnen met smiddags komkommer/tomaatjes/paprika of nog een stuk fruit zoals een mandarijntje.
(nu 18 maanden en 90cm??)

Als je denkt dat hij meer wil zou ik hem dat ook geven, zolang het gezonde dingen zijn zoals groente/fruit/zuivel kan je niet teveel geven.
Misschien zaken met meer vet zodat het beter vult? Pindakaas, gekookt eitje, avocado, roomboter. 
Mijn dochter is ook 1 jaar en erg lang. Ze eet  vergelijkbaar, alleen iets meer fruit, zo'n 4 porties per dag. Ze heeft alleen geen spekkies dus ik bied altijd meer aan, ze houdt vanzelf op met eten als ze genoeg heeft dus ik vertrouw daar wel op.

Ok bedankt voor de reacties! Dan geef ik hem nog wat fruit of groente als hij er om vraagt. Ik vond het namelijk best veel voor zo'n kleine man.

Warom meet je avond eten af geef gewoon yot die niet wil doe ik ook mij jongetje  baby is 8 maanden krijgt ochtend 1 brood fruit 2 brood tussen door als nog honger heh fruit bakje vol avond eten  tor die niet  meer wil hij doet heel veel hij ligt heel voor met zijn ontwikkeling

Terug
Bovenaan