eetschema

Hallo,

Mijn zoontje is nu 5 maanden en we willen gaan beginnen met een fruithapje en groentehapje. We waren vandaag bij de kinderarts, omdat ons zoontje last van reflux had vanaf dat hij 4 wkn. was. Dat gaat nu beter en de kinderarts gaf aan dat we nu wel met fruit en groente mochten beginnen. Nu krijgt  ons zoontje ook nog 5 flessen, dit mogen we gaan afbouwen naar 4. Maar hoe ziet zo'n dagindeling er dan uit? Wanneer krijgt hij zijn fruithapje en wanneer groente? Hij gaat nl. tegen 6 uur altijd naar bed en om 21.00 uur krijgt hij zijn laatste fles.

mmv. lief jongetje
 
Hoi!
Als je wat terugzoekt op dit forum kom je vast nog wel wat berichten tegen over dit onderwerp. Het verschilt een beetje van kind tot kind wat het schema is. Jamey is nu 6,5 maand en krijgt vanaf 6 maanden ook groente en fruit.
Hij drinkt om 07.30 uur eerste fles 210cc + 7 scheppen
rond 09.30 een potje of vers fruit
rond 12.30 uur tweede fles
rond 17.00 uur derde fles
rond 18.30 uur (gelijk met ons) een groentehap
om 19.45 uur naar bed (voor GTST al het kan hahaha)
om 22.00 uur maak ik hem wakker voor vierde fles. Jamey lust geen pap dus dat geven we hem ook niet.
Succes ermee!
Groeten, taatje, mama van Jamey (26-9-2005)
 
Hoi,

Bij onze oudste zijn wij begonnen met een groentenpapje overdag te geven. Misschien is dat bij jullie ook wel te regelen? Hij kreeg dan om 12u dus warm eten. Toen hij op 4 voedingen stond, deden wij het zo: 's morgens bij het opstaan een flesje, tegen de middag de groenten, in de late namiddag fruit en voor het slapengaan nog een flesje. Toen hij ouder werd, hebben we de groenten en het fruit gewoon omgedraaid, maar omdat je zegt dat je kindje nu nog rond 18u gaat slapen, ligt de groentenpap dan misschien wat zwaar op zijn maag nog. Veel succes ermee!

Groetjes,
Marian
 
Hallo,

Bedankt voor jullie reacties. Is misschien wel een idee ja om het groentehapje 's middags te doen. Want later naar bed is voor hem denk ik een probleem, want overdag slaapt hij niet veel en daarom is hij om een uur of 18.00 helemaal op. Ik heb inderdaad ook even verder op het forum gekeken. Kon me ook herinneren dat ik het onderwerp al eerder had gezien. Heb het nu weer gevonden en ook gelezen... Maar ik zie dat sommigen ook al heel vroeg beginnen met fruit en groente en dat iedereen zijn eigen manier gevonden heeft. Dus ik maak me er niet te sabbel om en ga het lekker proberen met ons zoontje. Is toch uitproberen en zo komen we vanzelf op een ritme dat voor hem het beste werkt.

Nogmaal bedankt en succes met jullie kind(eren)!
 
Hoi Er,

Ons zoontje Milan is nu ook iets ouder dan vijf maanden en wij zijn ook net begonnen met fruit en groente. Ik vond het ook heel erg moeilijk om een schema bij hem te vinden want hij zat ook nog op vijf flessen. Wij moesten Milan altijd wakker maken voor de laatste fles van tien uur dus ben wat gaan proberen en uiteindelijk werkt dit schema voor Milan (en mij) heel goed.

7:30 Fles 210cc 7 scheppen
9:30-11:00 slapen
11:00-12:00 spelen
12:00 Fles 180cc
13:30 fruithapje (we zijn nu eerst begonnen met twee eetlepels)
14:00 - 16:00 Slapen
16:00 fles 180cc
17:30/18:00 groentehapje (twee eetlepels)
Soms blijft hij op tot 20:00 en soms gaat die naar bed tot die tijd ligt eraan hoe hij zich voelt.
20:00 Fles 210cc 7scheppen

Daarna gaat hij naar bed en slaapt hij tot de volgende ochtend. Milan reageert er heel goed op is nu overdag veel meer wakker. Ik was eerst bang dat hij ergens s'nachts nog zou komen maar dat deed hij helemaal niet. Heel veel succes met de kleine en je schema!

Groetjes Jacqueline
 
Hoi Jacqueline,

Bedankt voor je reactie. Wat kun je soms ook onzeker zijn of je het wel goed doet. Maar ons schema lijkt heel erg op die van jullie. 's Avonds is het bij mijn zoontje ook nog even uitproberen wat hij wil/doet, want hij kan het vaak ook niet volhouden vanaf zijn groentehapje om 18.00 uur totaan de volgende (en laatste) fles om 20.00 uur. Ik twijfel dan of ik de fles eerder moet geven of dat hij nog even naar bed gaat. Vanavond is hij tussentijds naar bed gegaan en dat ging prima. Omdat hij overdag niet zo heel veel slaapt is hij 's avonds op tijd moe, maar als we hem eerder de laatste fles geven krijgt hij de voedingen te vroeg op elkaar  én wordt  zijn nacht misschien te lang...
Ons zoontje smikkelt zijn fruit en groente trouwens graag naar binnen, en neemt geen genoegen met een paar hapjes... De kinderarts gaf ook aan dat hij prima een heel potje mag eten. Dus dat doen we nu ook en hij vindt het fantastisch en heeft er totaal geen last van.

Groetjes Er
 
Terug
Bovenaan