Eetschema

Hoi Allemaal,

Ik vroeg mij af wat het eetschema is van jullie kindjes zijn. Ik weet niet of dit topic er al is maja het veranderd toch elke keer weer!

Het schema van Sofie is:

7:00 Flesje opvolg melk 150 cc
10:00 Fruit
11:30 Boterham en diksap
15:30 Flesje opvolg melk 200 cc
17:00 Een klein koekje (bv. lange vinger)
18:00 Een potje olvarit of ze eet met ons mee.
20:00 Flesje pap 200 cc

Ik zou graag willen dat Sofie wat eerder naar bed gaat (20:15 naar bed) want ze is wel moe maar ik heb dan het gevoel dat ze haar eten teveel op elkaar krijgt. En als ik iets laat vallen (een flesje melk ofzo) geef ik haar dan wel genoeg te eten/drinken? Omdat het mijn eerste kindje is weet ik niet zo goed hoe ik het moet doen. Misschien hebben jullie tips.

Groetjes Kim

Dat het eten wat dicht op elkaar is valt wel mee hoor. 1-2 uur tussen elk hapje is genoeg, dat hangt van de soort maaltijd. Ze lijkt eigenlijk nog niet veel te eten. Hanna krijgt nog 4 volle flessen melk.

Misschien kan je haar om 12 uur een boterham en daarbij een flesje melk geven, om dan om 3 uur een koekje met diksap aan te bieden?
Na het eten doe ik hanna meteen in bad en daarna krijgt ze gelijk de fles en dan hup in bed. dan ligt ze er om 19 uur in.

Olivia krijgt ook nog 4 flessen van 180 cc Maar ik je vind schema wel wat. De laatste dagen drinkt ze niet meer zo veel dus ik wil proberen om over te gaan op 3 flessen. Wat doen jullie op het broodje? ik ben er nog niet aan begonnen wel met een broodkorstje en dat gaat er goed in. Olivia gaat nu om half 8 naar bed...

Hey

Ons schema is als volgt:
7.30 pap (met 180cc melk)
10.00 fruithap
12.00 boterhem met stroop, jam, smeerkaas of leverworst
15.00 koekje of geprakte liga in sinaasappelsap
18.00 potje groente en een toetje

Tussendoor krijgt Viviënne steeds een slokje drinken. Op een dag drinkt ze gemiddeld 165cc.
CB en huisarts gaven aan dat Viviënne genoeg vocht en eten binnen krijg. Als ik het dan vergelijk met jouw dochter drinkt Sofie meer, dus kan ze denk wel een flesje minderen.

Mare krijgt

700 papfles 210 ml
930 fruit en wat sap
1200 brood en fles 120 ml
1430 rijstwafel, koekje o.i.d. en sap
1700 warm eten en klein toetje
1830 fles 150 ml

Ik vind het ook elke keer weer moeilijk als we weer een nieuwe draai aan Chris zijn schema moeten geven.
Zijn schema ziet er zo uit:

7.00 papfles 180 ml
9.30 fruithapje + koekje er door heen
11.30 boterham + fles 140 ml + 4 schepjes
15.00 fles 180 ml
17.00 tussendoortje
18.15 warm eten + yoghurt toe
19.00 fles met rijstebloem 150 ml

Hij krijgt ook de hele dag door af en toe een paar slokjes van zijn roosvice.

Hey Kim, ik sluit mij bij CAAT85 aan.. om 12u een boterham met melk en rond 15u een koekje met diksap is een goed idee. Zo verminder je niets in haar schema en zou je het groentehapje en de laatste melk (pap) voeding ook op kunnen schorten. Zo kan Sofie eerder naar bed! Wat ze nu krijgt lijkt mij voldoende hoor. Ik had het volgende al bij een ander onderwerp geschreven:

De hoeveelheid melk die je kindje nodig heeft, hangt naast leeftijd ook af van gewicht en of het borstvoeding en/of flesvoeding is en de combinatie met vaste hapjes.
Rond 6 maanden is 180-220ml per voeding gebruikelijk met een dagelijks totaal rond 900ml. Als je hier geleidelijk hapjes aan toevoegt, kan dit aflopen tot een dagelijkse 720ml. Wanneer de vaste hapjes goed en gevarieerd zijn, is zo'n 600ml melk per dag voldoende tot aan een jaar.

Aquafina's schema is als volgt:

8:00u - borstvoeding (200+ ml)
10:00u - fruithapje
12:00u - papflesje (210ml)
14:00u - tussendoortje (brood/rijstwafel/soepstengel/koekje)
16:00u - groentehapje (nu ook met vlees)
20:00u - borstvoeding (200+ ml)

Zo heeft ze elke 4 uur een voeding (8u-12u-16u-20u) en nog twee tussendoortjes. Lekker makkelijk. Ik heb ook altijd een flesje water klaarstaan waar ze af en toe in meer en mindere mate slokjes van neemt. Zo drinkt ze gedurende een dag nog zo'n 100ml extra.

Hoi. Wij zijn nog niet van de "dreamfeed" af...
630: papfles van 180 water en rijstebloem
10: fruit en wat water om te drinken
13: boterham en halve fles van 90 water
15-16: tussendoortje (rijstkoek/soepstengel) met halve fles
1830: avondeten en halve fles (daarna naar bed)
2200: papfles
We hebben geprobeerd de late avondfles af te bouwen, maar dat lukt nog niet. Het schema is zo een beetje aangepast op onze werktijden en het kdv. We hebben het schema vorige week veranderd. Het is nog wel even wennen dat de vaste hapjes meer tijd vergen dan een fles (daar drinkt hij zo hard uit dat er bijna een draaikolk in komt ;-)

Terug
Bovenaan