Eetstoornis

A

Anoniem

Guest
Hi Dames,

Even iets heel anders, maar ik weet niet goed waar ik terecht kan met mijn verhaal en bij jullie voelt het lekker veilig, dus ........

Ik weet het inmiddels zeker: ik heb een eetstoornis. Eten is mijn beste vriend, maar ondertussen ook mijn grootste vijand. Mijn hele dag staat in het teken van eten. En dan vooral in het teken van slecht eten. Het is een complete obsessie. Ik wil stoppen met eten, maar kan het niet. Als dat wat ik heb met eten, drugs of alcohol zou zijn, zou ik allang niet meer kunnen functioneren. Ik weeg ruim 20 kg te veel en dit wordt alleen maar meer. Het afgelopen jaar ben ik ruim 15kg aangekomen. Waarmee het begon weet ik wel, maar ik kom er nu niet meer van af.

Wat ik eigenlijk van jullie wil, weet ik niet, maar ik voel me zo verdrietig.

groetjes Charlotte

Hallo Charlotte,

Wat goed van je om je verhaal met ons te delen. Blijkbaar weet je zelf dat je een probleem hebt en ik denk dat dat de eerste stap is naar een oplossing. Ik weet niet of er hier meer meiden zijn die je probleem delen, zou me kunnen voorstellen dat dat fijn zou zijn.
Zelf heb ik wel een haat/liefdeverhouding met eten en eet ik ook meer dan goed voor me is, maar van een stoornis is geen sprake (denk ik).
Het lastige van een eetprobleem (tov drugs of alcolhol) lijkt me dat je elke dag wel eten nodig hebt om te leven. Een jaar of 6 geleden ben ik gestopt met roken. Toen nam ik me voor om nooit, maar dan ook nooit meer een sigaret op te steken. Tot nu toe lukt me dat, maar zoiets kun je met eten niet doen. Je zult er dus weer een gezonde relatie mee moeten zien te krijgen.

Het enige dat ik je kan adviseren (als je al op advies zit te wachten) is naar je huisarts gaan en het met hem/haar bespreken. Je bent al eerlijk naar jezelf toe, als je dat naar een hulpverlener ook kunt zijn, open je deuren voor jezelf die zouden kunnen leiden tot een oplossing!

Ik wens je veel succes en beterschap!
Ellen mv Julian

Terug
Bovenaan