eetvragen, Heeelllllpp!!

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Even jullie raad hoor, Brian (25-07-07) is een potjes weigeraar, geen probleem ik maak met liefde verse hapjes voor hem klaar.
Voor mijn gevoel is er weinig afwisseling. Broccoli, bloemkool, worteltjes, doperwten en boontjes worden voordurend gewisseld en in diverse combi's gegeten. Maarja een week heeft 7 dagen hé!
Nu worden sommige groenten pas aangeraden vanaf 1 jaar, maar ik kan nergens iets terug vinden over spruiten, weten jullie dat, het is ook een koolsoort toch??!
En dan nog een vraag Brian heeft het niet zo op vlees, nu heb ik van de week een stukje ham gegeven Heerlijk! Zou ik dat zo door zijn eten kunnen doen? Stomme vraag misschien maar iets in mij twijfelt enorm. Het is geen rauwe ham natuurlijk!
En kaas door het eten kan dat nu al. Hopelijk hebben jullie antwoord op mijn vragen en eet ideeën zijn altijd welkom!!!

Bedankt en de groetjes,
Achnita (mama van Mike  en  Brian)

Hoi!

Ik doe wel kaas door het eten. Bovendien heb ik op de potjesvoeding gelezen dat daar ook wel eens kaas in zit. En ham mag hoor!

Niet voor het een of ander, maar in  potjesvoeding is ook maar een beperkt aanbod hoor. Lotte vind potjes juist doorgaans lekkerder dan vers eten, maar die eet ook vaak hetzelfde in een week.

Op keukenkikker.nl kun je recepten vinden voor de kleintjes. Misschien kun je daar ideetjes op doen? Ach, in de zomer komen er weer allemaal nieuwe groenten, kun je daar lekker weer mee varieren.

En spruitjes mag volgens mij nog niet. Dat is een behoorlijk aanslag op je darmen, daar heb ik zelfs  last van. Zou ik dan nog even mee wachten, maar dat moet je zelf beslissen. Ik heb Lotte ook al eens rode kool gegeven omdat ik het even vergeten was. Heeft ze niks van gemerkt of last van gehad.

Groetjes, Marisa

Hoi

Hoe het met spruitjes hoort weet ik niet.Maar Joyce ( 26-05 -2007) heeft ze voor het eerst gegeten met 7 maanden en vind ze heerlijk.Ik ben toen ook gaan afwisselen met alle andere groentes die je kunt bedenken.Dus ook bietjes en spinazie en rode kool.Juist de groentes die aangegeven worden met pas op die vind ze heerlijk.
Ze is nu 9 maanden oud en eet (als wij aardappels eten of niet pittig) volledig met de pot mee.
Met ham moet je volgens mij wel oppassen want er zit redelijk veel zout in.
Heb je ook al kipfilet (als broodbeleg)geprobeerd?
Joyce vind vooral de gegerilde variant lekker.

Hopelijk kun je er wat mee!
Jessica

hoi hoi

je kunt ook geven:

bruine bonen
witte bonen
witlof
spinazie

ik zou idd met spruitjes en boerenkool enzo nog even wachten

groetjes moekje

Hoi Hoi

Thygo eet elke dag gewoon met ons mee, wat wij eten eet hij ook.
Met groente waar in van denk nou ik weet het niet dan doe ik wat meer aardappels en dan er een beetje zelf gemaakte appelmoes bij.

Vlees doe ik meestal voor hem in de blender, heel af en toe geef ik hem een kwart van een tartaatje maar meestal is het wel hetzelfde als ons.

Kimm
Moeder van Dewi-Nicolle(11-01-2000) en Thygo (02-06-2007)

avocado kun je ook eens proberen. Ik heb het boek van Albert Heijn, opperdepop heet het. Hier staan leuke recepten in en leuke combi's

Ham mag je niet al te vaak geven, want ham is vrij zout.

Maar een half eitje door het eten misschien? Of idd wat kaas.

Hoi,

Sperziebonen, Courgette, Witlof, Paksoi met mie,  Bruine bonen. Verder allen nitraatrijke groete mag wel, maar niet te veel (andijvie, spinazie, bietjes, raapstelen, venkel  enz enz.) Spruitjes en boerenkool veroorzaken krampjes, dus daarbij raden ze aan pas met een jaar te beginnen.
Vis(kabeljouw, tilapia, koolvis)  mag ook of een ei.  

Succes.  
Groetjes Lynn  

Wat ik maar voor Jesse:
Broccoli met courgette
Wortel
Wortel/doperwtjes
Witlof (evt. met kaas of ham)
Bloemkool
Sperziebonen/tomaat
Bruine bonen\appel
Pasta/tomaat
Rijst/courgette
Paprika/rijst/courgette

Je moet ook maar eens kijken op www.keukenkikker.nl Daar staan heel veel recepten op.
Kook ze!!

Terug
Bovenaan