Effe klagen

Hier zit ik dan. Bijna 3 uur 's nachts met een kind dat vanaf 01.00 uur al wakker is. Ligt te jammeren in zijn bedje. Ben er al 2x naartoe geweest, heeft al wat gedronken. Omdat ie misschien last heeft van zijn tandjes en ook nog verkouden is, heeft ie al een paracetamol gehad en nóg slaapt ie niet! *zucht* En het is de zoveelste nacht. En zijn pa ligt lekker te snurken. Die hoort niks. Die is er even bij geweest toen hij net wakker werd. Wat is dit nou? Ik dacht dat Steyn zijn 13 maanden sprong al had gehad. Tijdje terug was ie overdag niet te handhaven en werd ie 's nachts ook wakker. Maar nu.... pffff... ik weet het gewoon niet meer. Ik kan er zelf in elk geval niet van slapen. En overdag ben ik niet te genieten van het slaaptekort. Manlief wilde afgelopen nacht wakker blijven, maar ik was al wakker en dan kan ik toch niet slapen. Maar hij wel, hoor. Drie tellen en toen sliep meneer al. Verder is het een topvent, hoor. Daar niet van. En het heeft ook geen zin om beiden wakker te zijn, maar toch..... Ik heb gewoon een beetje de balen nu. Hoop echt dat het een fase is bij Steyn, want ik ga dit niet lang volhouden zo.
Overdag merk ik het helemaal, dat slaaptekort. Bij het minste of geringste schiet ik uit mijn slof.

Is dit herkenbaar voor jullie? Dat uren lang wakker zijn van je kind, op de gekste tijden gedurende de nacht?

Over sprongen gesproken....
Wat konden jullie kindjes na de "beruchte" 13-maanden sprong?

Heb weleens gelezen dat je je kindje bij de sprong kunt helpen ermee.
Met zijn ontwikkeling. Maar eerlijk gezegd zou ik niet weten hoe.
Weet wel dat Steyn steeds vaker achter de babywalker wilt lopen, maar zelf lopen kan ie nog niet. Zou het dat zijn?

Als dit een sprong is, hoop ik maar dat ie snel gemaakt is dan. Anders duurt ie wel erg lang zo.

Zoals ik al zei, een tijdje terug dacht ik al dat Steyn de sprong had, maar dat is zeker al vier weken geleden!

Kan deze sprong zo lang duren?

x Mir.

quote: Mimi1975 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-02-2008 03:24:28'));

Hier zit ik dan. Bijna 3 uur 's nachts met een kind dat vanaf 01.00 uur al wakker is. Ligt te jammeren in zijn bedje. Ben er al 2x naartoe geweest, heeft al wat gedronken. Omdat ie misschien last heeft van zijn tandjes en ook nog verkouden is, heeft ie al een paracetamol gehad en nóg slaapt ie niet! *zucht* En het is de zoveelste nacht. En zijn pa ligt lekker te snurken. Die hoort niks. Die is er even bij geweest toen hij net wakker werd. Wat is dit nou? Ik dacht dat Steyn zijn 13 maanden sprong al had gehad. Tijdje terug was ie overdag niet te handhaven en werd ie 's nachts ook wakker. Maar nu.... pffff... ik weet het gewoon niet meer. Ik kan er zelf in elk geval niet van slapen. En overdag ben ik niet te genieten van het slaaptekort. Manlief wilde afgelopen nacht wakker blijven, maar ik was al wakker en dan kan ik toch niet slapen. Maar hij wel, hoor. Drie tellen en toen sliep meneer al. Verder is het een topvent, hoor. Daar niet van. En het heeft ook geen zin om beiden wakker te zijn, maar toch..... Ik heb gewoon een beetje de balen nu. Hoop echt dat het een fase is bij Steyn, want ik ga dit niet lang volhouden zo.
Overdag merk ik het helemaal, dat slaaptekort. Bij het minste of geringste schiet ik uit mijn slof.

Is dit herkenbaar voor jullie? Dat uren lang wakker zijn van je kind, op de gekste tijden gedurende de nacht?

Over sprongen gesproken....
Wat konden jullie kindjes na de "beruchte" 13-maanden sprong?

Heb weleens gelezen dat je je kindje bij de sprong kunt helpen ermee.
Met zijn ontwikkeling. Maar eerlijk gezegd zou ik niet weten hoe.
Weet wel dat Steyn steeds vaker achter de babywalker wilt lopen, maar zelf lopen kan ie nog niet. Zou het dat zijn?

Als dit een sprong is, hoop ik maar dat ie snel gemaakt is dan. Anders duurt ie wel erg lang zo.

Zoals ik al zei, een tijdje terug dacht ik al dat Steyn de sprong had, maar dat is zeker al vier weken geleden!

Kan deze sprong zo lang duren?

x Mir.

Hoi Mir,

Dat valt inderdaad niet mee voor je zeg. Als ik je verhaal zo lees, zit je er helemaal doorheen. Echt tips heb ik niet maar misschien is het wel even lekker om Steyn voor een uurtje of twee bij oppas te brengen zodat jij even lekker kunt bijkomen. Dan kun je effe gaan slapen of even wat leuks gaan doen. Even geen Steyn dus. Dan kun je tenminste weer wat energie opdoen, want die is behoorlijk op begrijp ik.
En als dat niet lukt dan samen met Steyn naar buiten. Ik knap ook altijd op van een rondje buiten wandelen.
Of dit nog bij de sprong hoort weet ik niet. Die nachtelijk onrust kan ook stiekem een gewenning geworden zijn. Misschien kunnen ze je bij het CB tips geven?
Thomas had maar 1 dag last van zijn 13-maanden sprong en daarna kon hij inderdaad lopen. Maar dat is volgens mij bij ieder kindje anders hoor. Of je hem daarbij kan of wilt helpen is aan jou maar ik zou niet teveel forceren als ik jou was.

Heel veel sterkte in elk geval en zoek echt effe iemand op die vanmiddag op jou knulletje gaat passen.

groetjes Ida

Hoi,

Uhhh, ik het het idee dat bij Heather (15-11-06) haar 13 maanden en 15 maanden sprong naadloos in elkaar zijn overgelopen. Ze was even helemaal de oude, maar al snel was het weer mis. Inmiddels is ze bijna 15 maanden en ik hoop zo dat het snel over is. Ze is trouwens niet constant lastig hoor, soms is ze een paar dagen het zonnetje in huis en soms een paar dagen een beetje een donderwolkje (of in ieder geval regenachtig ).

Dat van dat slapen is heel herkenbaar. Heather wil soms een nacht of 3 achter elkaar niet slapen, en dat al een paar maanden achter elkaar.  Huilen en huilen. We gaan dan netjes om de tien minuten even naar  haar toe, maar je merkt gewoon dat ze ons  aan het uitproberen is.
Heather is sowieso heel erg aan het uitproberen. 'Showtjes' opvoeren voor mensen in de supermarkt, kijken wat beter werkt, liefdoen vs driftbuien. Verder groeit ze ook heel erg, ik heb een beetje het idee dat ze maat 80 aan het overslaan is.

Het is superintensief voor mama's en papa's in ieder geval. Werk je? Misschien kan je dan een dagje vrij plannen als Steyn naar de creche is. Of breng hem een middag (of twee!) naar de oppas of opa & oma. Het is namelijk, vind ik hoor, soms echt heel fijn om even de accu op te laden en dat gaat nou eenmaal sneller en beter zonder kindje.

Heel veel sterkte in ieder geval,

Groetjes, KT

Hee girls,

Dankjewel voor jullie reacties. Doet me veel goed!
Ik werk drie dagen per week, twee daarvan gaat Steyn naar mijn ouders en een daarvan naar mijn schoonouders, dus als ik niet hoef te werken wil ik ze niet met Steyn opzadelen, snap je? Ik heb er wel aan zitten denken om bijvoorbeeld een sportschool te zoeken waar ze een kinderopvang bij hebben, zodat ik een ochtend in de week bijvoorbeeld effe lekker kan sporten en dat er dan tegelijk op hem gelet wordt. Ik heb geen idee of dit soort sportscholen er zijn trouwens, maar goed.... het idee lijkt me helemaal top! Mijn man zei al dat ik 's avonds iets voor mezelf moet gaan doen, maar dan ben ik blij dat ik op tijd in bed kan, dan heb ik echt de fut niet om iets te gaan doen.

KT, wat je schrijft over Heather haar slaappatroon, dat komt aardig overeen met dat van Steyn. Bij hem is dat nachtbraken begonnen sinds dat ie een maand of 11 is. Soms slaapt ie een paar nachten door en ineens istie weer een paar nachten wakker. Maar toen was het vrij kort, hooguit een uurtje en nu duurt het echt zo'n 2 1/2 uur voordat ie weer slaapt! Telkens als ik ga kijken wil hij uit bed, dan gaat ie staan of zitten dus troosten en weer toedekken heeft geen zin. Ik denk niet dat de 10-min. regel die jullie toepassen hier werkt helaas. Dan moet ie al echt huilen denk ik, i.p.v. simmen, jammeren of hoe je het ook wilt noemen.

Ik heb een tip gekregen van mijn schoonzus. Als Steyn de komende 2-3 nachten wakker wordt, ga ik er niet naartoe. Mocht hij dus aan het uitproberen zijn, dan zou het over twee nachten over moeten zijn. óf ik dat kan, weet ik niet, hoor! Ik kan hem wel een uur laten simmen, zoals afgelopen nacht, als ik sterk het gevoel heb dat er niks aan de hand is en dat meneer niet wil slapen.

Het blijft een lastig iets.

Ik heb inmiddels ook het boekje "Slaap" van Beatrice Hollyer en Lucy Smith gelezen. Daar staan behoorlijk wat tips in, maar het zou bij Steyn vanalles kunnen zijn waarom hij nu  zo lang wakker is 's nachts. Tandjes-Verkoudheid-Sprong of Uitproberen.
Dus als een slok drinken en een paracetamolletje al niet helpen, dan vallen de eerste twee mogelijkheden al weg, zou ik zo  denken.

Maar het boekje is echt zeer nuttig! Heb het als tip gelezen hier op het forum.

Ik ga even een bakje thee drinken, begin weer wat -in te dutten-

Groetjes,
Mir

Terug
Bovenaan