effe m´n hart luchtten

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Ik moet ff mijn hart uitstorten ! En ik geloof dat ik dat hier het beste kan doen, aangezien jullie precies weten hoe ik me voel.
M ´n vriend en ik zijn al negen maanden bezig en het lukt maar niet. Erg frustrerend, aangezien alle vrouwen in m ´n familie met 2 a 3 maanden zwanger zijn geworden. Ik weet wel dat je niet kan gaan vergelijken, maar toch doe je het stiekem wel. Ondertussen is m ´n zusje ook nog eens in blijde verwachting ( ook zo gepiept, zal ik maar zeggen). Geweldig voor haar, ik zie haar met de dag veranderen.
Ik ben 2 weken geleden bij de huisarts geweest, en hij wilde nog even wachten met het doorsturen naar de gynocoloog. Wel heb ik al een soa-onderzoek gehad. (vooral op chlamidia omdat dat een zwangerschap schijnt te voorkomen ). Ik heb gelukkig geen soa (niet dat ik dat eigenlijk had verwacht hoor). Afgelopen dinsdag hebben we het zaad van m ´n vriend weg gebracht naar het fertiliteitslab voor onderzoek. De uitslag komt pas volgende week vrijdag. Aaaarg....wat duurt dat toch lang. Ik ben zo vreselijk bang dat er iets mis is. Mijn cyclus is altijd heel regelmatig en volgens de dokter was de kans dan klein dat er wat met mij zal zijn. Hopelijk is alles okee. Ben ik in januari nog niet zwanger, dan zullen we doorgestuurd worden naar de gyn. Ik blijf duimen dat het zover niet zal komen.
Zo, ik ben het even kwijt ha ha. Ik wens iedereen heel veel succes toe en laat je niet wijs maken dat je niet zwanger raakt omdat je er teveel mee bezig bent. Iedere vrouw die stopt met de pil is er mee bezig, da ´s toch logisch ?!

He Monique, wat een herkenbaar verhaal! En inderdaad hier ben je op het goede adres! Ik was ook erg blij toen ik deze site vond met lotgenoten!

Wij zijn nu ruim 11 maanden bezig en af en toe vliegt het mij ook allemaal aan! In mijn omgeving zijn de meesten ook "zo" zwanger! Soms voelt dat zo oneerlijk!
Ik ben ook bij de HA geweest. Ik moet nu 3 maanden temperaturen! Wat een gedoe zeg!
Ik heb alleen een probleem dat ik ooit een keer (bijna 10 jaar geleden) een keer een heel stom foutje heb gemaakt en dus wel Chlamidia heb opgelopen! Gelukkig heb ik het heel snel ontdekt en toen gelijk antibiotica gehad! Volgens mijn HA was ik op tijd en kon het geen schade veroorzaakt hebben! Maar toch speelt het altijd in mijn achterhoofd. Waarschijnlijk heb ik zo'n 4 maanden geleden een miskraam gehad. Als dit zo is kan ik dus wel gewoon zwanger raken en heeft de Chlamidia niks veroorzaakt. Ik heb alleen een probleempje, durf het mijn man niet te vertellen, schaam me er zo vreselijk voor! Ik weet dat ik het een dezer dagen echt moet doen, maar weet nog niet zo goed hoe!

Maar ook ik ben erg bang dat er toch wat mis is! Maar ook mijn cyclus is aardig regelmatig (na de vermoedelijke MK iets minder) dus moet er toch ook wel iets goed zitten!
Nu ben ik weer onderweg naar mijn NOD, maar weer gaat het allemaal erg raar (zie een berichtje eerder vandaag van mij)
AAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHH!!! Je ziet ik moet ook even wat kwijt!!!

Nou, ga nu opruimen en naar huis! Sterkte en ik ga voor je duimen!
En ooit moet het toch ook voor ons goedkomen!!!

Haai Monique en Mir,

Ik dacht ook even, tiens, dat heb ik precies geschreven, toen ik je verhaal las Monique...
Ik heb het er ook niet echt mee dat iedereen stante pede zwanger wordt... zo lijkt het toch...

En ook nog leuk: mijn moeder heeft haar mond voorbij gepraat tegen de grootste gazet van het dorp, zijnde mijn tante... Gisteren kwam ik iemand van het dorp tegen die zei 'Ik heb gehoord dat je geen kinderen kan krijgen, wat erg...'... Ik stond aan de grond genageld!!! Ik meteen naar ons moeke gereden en gevraagd hoe het kwam dat die mevrouw 'foutief trouwens' op de hoogte was... Wij gaan volgende week gewoon voor een eerste gesprek naar de gynaecoloog, niet dat iemand daar affaire mee heeft, maar kom...
Ik stond daar dus met mijn mond vol tanden, ik kon wel dood gaan op die plek...

Maar, we houden ons sterk en we proberen te relativeren, he!

Succes aan de volhouders, dat gaan nogal eens mooie en leuke baby's worden, he!

Liefs,
Erika

Lieve Erika en Mir,

Bedankt voor jullie lieve reacties ! En Mir, ik denk dat je er verstandig aan doet om je man te vertellen dat je ooit chlamydia hebt gehad. Dat is toch geen schande ? En als je er op tijd bij was heeft dit absoluut geen invloed op een gewenste zwangerschap. Je man zal je eerlijkheid waarderen. Ook ik betrap mezelf erop dat ik dingen ga bedenken waarom ik niet zwanger word. Mijn moeder bijvoorbeeld heeft nog 2 maanden de anticonceptiepil door geslikt terwijl ze zwanger was van mij. Volgens de huisarts heeft dit geen effect op de vruchtbaarheid van het kind (mij dus) maar toch denk je wel eens van....
En Erika, Jouw verhaal herken ik ook. Mijn moeder heeft tegen een gezamelijke kennis ook haar mond voorbij gepraat. Nu kan ik het net zo goed in de krant zetten ha ha. Krijg je ineens van die aanmoedigende verhalen van : Ja, met mij heeft het ook wel 2 jaar geduurd hoor. Maak je maar geen zorgen. Grrrrrr.
Daar heb je helemaal geen zin in op dit moment, van die medelijdende verhaaltjes !
Ik wens jullie nog veel succes, en denk eraan...je bent niet alleen !!

Liefs, Monique

Terug
Bovenaan