effe van me afschrijven hoor!

Ik ben toch zo'n stomme doos! Ik werk sinds een paar weken in groep 4 op dinsdag en woensdag voor zwangerschapsvervaning. En ik doe echt mijn ontzettend stinkende best om het zo maar te noemen..Maar elke keer lijk ik wel weer wat vergeten te zijn of fout te doen. Soms kleine dingen en soms ook grote dingen net als vandaag...Ik doe het echt niet expres maar dan voel ik me zoooo dom. En ik heb al niet zoveel zelfvertrouwen. Mijn collega moet me ech een ....vinden. Helemaal vandaag. We hadden de uitslag van een onderzoek....dat wist..wilde ik graag bij zijn..Maar ik wist niet precies hoe laat. Op mijn oude school was het altijd in het lokaal van de desbetreffende leerkracht en dat ben ik dus gewend en ik dacht, die komen wel...
Om 1 uur kwam mijn collega, ; joh, ik heb je gemist..' Met van die ' ogen' aaaarchh.
Het was totaal niet mijn bedoeling het te vergeten, maar toch, stom van me!

Maar aan de andere kant kunnen ze me toch wel effe halen toch? Maar goed. Ik voel me echt ontzettend rot, dit alweer die zoveelste..

Bedankt voor lezen, moest het even van me afschrijven!

Groetjes Hanneke

Hoi,

Ik vind het wel een beetje raar dat ze je dan niet even roepen. Ik werk zelf ook in het onderwijs en op iedere school werkt het anders. En al werk je er tien jaar, iedereen kan het even druk hebben en de tijd vergeten. Ik vraag me weleens af hoeveel moeite is het nou om nog even naar iemand toe te lopen en te zeggen dat ze gaan beginnen. Maar ja ik vraag me toch weleens af hoe sommige denken. Ik heb altijd het idee een school run je met zijn allen, maar daar zijn de meningen over verdeeld, want ik merk altijd dat er mensen zijn die het idee hebben dat zij de school alleen draaiende houden en alles wat ze bedenken angstvallig voor zichzelf houden.
Lekker sociaal.

Maar maak je niet druk soms loopt je hoofd gewoon om en vergeet je weleens dingen komt bij iedereen voor, ook al zullen er zijn die dat niet toegeven.

Groetjes

Hey, maak je niet te druk hoor! Tuurlijk is het vervelend, maar er zijn ergere dingen.
Ten eerste hoef je je niet te veel zorgen te maken om wat anderen van je denken. Jij weet dat je erg je best doet, en als dat zo is, dan is dat zo.
Ten tweede: Als je van jezelf weet dat je dingen vergeet, of niet correct onthoud ... schrijf ze op. Zonder mijn agenda en notitieblok ben ik een wandelende ramp! Ik vergeet m'n eigen hoofd nog als ie niet vast zou zitten op m'n romp. Dus schrijf ik alles op. Kost me soms een minuutje extra, maar dan kan ik erop vertrouwen dat ik dingen op tijd weet. Soms als iemand me verteld dat ie iets gaat doen, of krijgt of iets anders, schrijf ik in m'n agenda dat ik er rond die tijd naar moet vragen hoe het was. Klinkt heel stom. Maar het is geen des-interesse, maar ik vergeet het gewoon en denk er te laat aan.

Ik hoop dat je er iets aan hebt!
Liefs Nelleke

Voel je niet schuldig! Ik ben ook zo'n idioot.... Ik zeg ook altijd eerlijk tegen mensen dat je met mij geen afspraken kunt/moet maken tenzij je me er zelf aan houdt... Triest hé??? Ik heb overal briefjes liggen, die vervolgens vergeten worden, op netjes opgestapeld, of gewoon verdwijnen. ook staat alles in mijn agenda, die ik nu al geloof ik sinds de bevalling van Nina kwijt ben... En alles staat op een kalender in de gang, kijk er alleen te weinig op... Met andere woorden: Ik ben een ramp!
Maar als ik mijn collega's moet geloven, schijnt dat ook wel z'n charme's te hebben hoor. ( Ik weet zelf alleen nog niet welke....)

En inderdaad: ze hadden je ook gewoon even kunnen ophalen!
ik hou wel dat jouw soort chaoten, hahahhaha!

Kus, Marieke

Hier nog zo eentje hoor meid!
Maak je niet druk, maar wees er eerlijk over. Geef aan dat je nogal eens vergeetachtig ben en doe intussen zoveel mogelijk om het te voorkomen. Je kunt er wel van balen, maar ik weet uit ervaring dat het nu eenmaal zo is of niet...

Wel erg lullig van je collega trouwens. Zou ik ook niet zo leuk vinden...
Liefs Annet

Hey Hanneke,

wat vervelend joh!! Kan me voorstellen dat je je er rot onder voelt. Ik heb het zelf ook wel eens en dan kan ik me echt voor m'n hasses slaan

Ik vind de tip van Nelleke een goeie, alles opschrijven. Ik zet zelfs de stomste dingen in mijn agenda in Outlook en heb een things-to-do boekje dat nooit leeg raakt haha.

Succes! Als je het echt vervelend vindt, kun je misschien dit uitleggen aan je collega's, weten zij ook dat je het niet expres doet en kunnen ze je misschien volgende keer wel ophalen!!

Jenneke

Hoi Hanneke,

Ik sluit me aan bij wat de andere meiden schrijven: niet al te druk om maken en volgende keer beter!

Nog een tip: print dit hele topic uit en bewaar het voor een volgende keer dat je je rot voelt omdat je iets "stoms" heb gedaan (of niet hebt gedaan).

Echt, niks menselijkers dan iets vergeten hoor. Kan gebeuren, dat blijkt ook wel want jouw collega's waren vergeten jou er bij te roepen.

Ellen mv Julian

He bedankt meiden, wat zijn jullie een schatten! Ik voel me weer lekker opgeknapt!!! Daar ben ik echt heel blij om!]

En weet je, ik schrijf inderdaad alles op, in mijn agenda, op briefjes, op mijn hand....pfffff en nog vergeet ik het. Ik ben gelukkig niet de enige, hahaha, gelukkig!
En tja, ik zou eigenlijk ook wel mijn collega halen wanneer zij er niet is en nog stommer, deze school is zo modern dat er een intercom is, dus alle klassen hebben een telefoon en kunnen elkaar ' oppiepen'....nou ja, niet meer verder over nadenken maar!

Hele lieve groetjes van een heel opgeluchte Hanneke

Terug
Bovenaan