Effe van me afschrijven

Hoi dames,

effe klagen hoor. Ik heb mijn hele zwangerschap flinke last van blaasontsteking gehad door streptokokken B. Volgens de gynaecoloog zou na de bevalling dit een tijd niet meer terugkomen. Helaas dus. Liep al een paar weken rond met hele dikke harde buik en weer het gevoel alsof ik opnieuw moet bevallen. Dacht maandag ik hou het echt niet meer vol dus huisarts gebeld en hij vond het niet nodig dat ik iets inleverde. Woensdag door de pijn in elkaar gezakt had gelukkig Emi net in de box gelegd. Heb Emi even naar een tante gebracht en ben zonder afspraak bij de huisarts gaan zitten met mijn goedje. Heb aangegeven niet weg te gaan zonder dat ze het na zouden kijken en ja hoor hij belde een uur later terug en kreeg meteen een stoot kuur aan antibiotica. Mijn ouders gebeld om even te helpen met de zorg voor Emi. Ik was echt gesloopt en kon niet goed op mijn benen staan. Had 40 koorts erbij en heb met Emi in bed gelegen tot mijn ouders kwamen. Die zijn gebleven tot mijn man thuiswas. Donderdag zijn ze weer de hele dag hier geweest zodat ik in bed kon blijven liggen. Mijn lieve mam bracht Emi bij me als ze flesje moest hebben. Mijn moeder heeft het zelf dus ik mocht van haar niet eens mijn bed uit. Dacht gisteren dat het beter ging. Vanmorgen voelde ik me ook nog goed en heb het huis weer schoongemaakt en alles bijgewerkt. Vanavond voor het eerst zonder Emi ergens naartoe samen met mijn man. Komen we net thuis begint het gerommel weer. Morgen de laatste medicijnen en als het niet overgaat hiermee willen ze mijn blaas leegschrapen. Mijn moeder was hierdoor dagen uit de running en mijn man hoeft niet op zijn werk aan te komen dat hij vrij wilt hebben. Ze doen daar zo moeilijk over. Emi moet woensdag foto's laten maken voor der heupen ivm heupdysplasie wat hier in de familie zit. Hij moet er 2 dagen extra voor gaan werken. Wat een onzin zeg. Dus moet er niet aandenken hoe ik het geregeld moet krijgen als ik in het ziekenhuis beland hiermee. Ben boos en erg teleurgesteld in zijn baas. Hij doet normaal alsof alles kan en alles mag en als het Emi aangaat kan niks meer. Er bestaat toch zorgverlof maar daar willen ze niks van weten. we hebben zelfs met hen om de tafel gezeten en nu willen ze gewoon dat mijn man alle tijd in gaat halen op zaterdag. Is hij nog meer van huis. Hij is al elke dag van 4.00 uur tot 19.30 uur van huis is dat nog niet lang genoeg. Weet even niet meer wat ik hiermee moet. Sorry voor mijn gezeur er bestaan ergere dingen ik weet het maar moest het even kwijt.

Peet

Allereerst wat mega vervelend dat je hier mee rond moet hobbelen. en wat irritant ook dat de huisarts niet meteen naar je luistert. Je weet toch altijd zelf wel wat je voelt... Goed gehandeld dus woensdag!!
echter als het niet over is, kan ik me voorstellen dat je niet uit kijkt naar de vervolgbehandelingen. Bah..
Wel fijn dat je ouders zo kunnen helpen hoor.
Daarnaast wat een rare situatie bij je man op het werk! Dagen van 4 toto 19.30?!?! mijn hemeltje!! en twee dagen inhalen voor 1 dag vrij?!?!?! Ik denk dat de CAO van je man dit niet voorschrijft. Als jullie al om de tafel hebben gezeten met zijn baas en dat werkt niet, kan het niet nog hogerop worden gezocht? Of weet ik het, een vakbond of wie zoiets kan waarnemen. Dit kan echt niet!
Oh en btw, je zeurt niet! Gooooooi het eruit en blijf er vooral niet mee lopen. Doen we allemaal hier ;)
Ik hoop dat je snel van je blaasprobleem af bent meid!

Heh gadver wat een gedoe joh! Hoe is het nu met je blaas? knapt het al wat op?
En wat een **** baas zeg! Dat kunnen ze toch niet zomaar maken? Misschien eens uitzoeken hoe dat allemaal in elkaar zit. Ik dacht namelijk dat je standaard vrije uren kreeg als je bv met je kindje naar het ziekenhuis moet? Of hebben alleen moeder dit recht?

Ben benieuwd wat er uit de echo komt. Hoop zo voor je dat het allemaal goed is!

Dikke knuffels!

oohh mijn haren gaan overeind staan !!! Wat zijn werkgevers toch soms verschrikkelijk !!!!!!!! ja je hebt recht op zorg en camaliteiten verlof !! Is in de wet geregeld !! lees het er maar opna op de website van de overhed !! Je krijgt daar vrij voor !
wat een onzin om alles te moeten inhalen.. als of je het voor je lol doet !???????? kan me zo boos en verdrietig maken ! Waarom moet alles zo moeilijk gaan !??? je doet je werk toch goed !? Waarom mag je niet voor je kind zorgen als die naar het ziekenhuis moet 1?

maar wat vervelend ook voor jou dat je zo kwakkelt.. ik ken het die blaasproblemen.. zo hinderlijk en vervelend. Hopelijk knap je nu een beetje op... heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel drinken ! slik je ook cranberrypillen !?
ik heb ook andere pillen gehad die heel goed werken... alleen weet ik de naam niet meer.. ik ga eens kijken of ik dat terug kan vinden ! Die helpen ook voor een sterke blaas

Succes met de echo en het onderzoek !! Hopelijk is alles goed !

Sterkte met alles en dikke knuffel !

Hier kun je informatie vinden over verlof:
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verlof-en-vakantie/verlof/
Of er in de CAO van jouw man andere afspraken zijn wat betreft kortdurend zorgverlof, kun je nakijken.

Mijn man heeft voor mij zorgverlof gehad na de keizersnede. Dat was sowieso een indicatie om het op te mogen nemen. Mijn man werkt voor een uitzendbureau.

Ik weet uit eerdere ervaring dat als je er niet achteraan gaat, ze je er ook niet op zullen wijzen. En als dingen duidelijk in de CAO staan of wettelijk geregeld zijn, dan is het gewoon zo en moet je op je strepen staan.

Sterkte met alles!

arghhhhh wij moeten dus ook naar het ziekenhuis met jari.......... nee hoor neem maar een vakantiedag wordt er tegen mijn man gezegd !! wow wat gezellig .. echt een dag waarvoor je kiest !! tuurlijk echt vakantie !

hoe kwaad kan je worden.. je doet je stinkende best en je kan niets terug verwachten !!!!!!!!

het is zijn sores met dat stomme oog !!! dat kan ik toch n iet alleen doen!???? het is niet zomaar een bezoekje aan een oogarts... het gaat om kanker ! waarom doen werkgevers nou toch zo star !? Dat begrijp je toch niet ? We moeten helemaal naar het VU.. ruim uur heen en uur terug... dus ben je al 2 uur mee kwijt dan nog eens een hele middag daar.. kortom daar kan je toch niet je kostbare vakantiedagen voor lenen !????

pff wat kan je kwaad worden hierom..

Terug
Bovenaan