effe voorstellen

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik ben nieuw hier op het forum, was al wel veel aan het lezen op het zwanger worden forum.
Ik ben 28 jaar en we zijn bezig voor ons eerste kindje.
We zijn nu twee jaar bezig en sinds afgelopen week gaan we zelfinseminatie proberen.
Ik heb een spierziekte waardoor ik veel pijn heb en het klussen wordt dan erg lastig vandaar de ZI.
Heeft iemand hier ervaring mee of nog tips voor ons.
Weet iemand b.v hoelang je sperma buiten het lichaam kunt bewaren, als je b.v vrijdags sperma opvangt kun je dat dan zaterdags inbrengen??

Ben erg benieuwd en vind het erg spannend.....

Groetjes rina

Hoi Rina,

Welkom hier.
Met zelf inseminatie heb ik geen ervaring, wij zijn met IUI bezig. Maar ik weet wel dat je zaad na een lozing zo snel mogelijk in moet brengen. Zaad moet op lichaamstemperatuur blijven anders gaan de zaadjes dood. Als wij IUI krijgen, mag mijn man zijn deel thuis doen omdat wij het binnen 5 á 10 min naar het lab kunnen brengen. Zaad moet binnen een half uur in het lab zijn. Het zaad moet dan zo dicht mogelijk tegen het lichaam gehouden worden, om het op temp. te houden.
Ik denk dat je het beste met al je vragen naar een gynocoloog kan gaan, deze kan je toch de beste antwoorden geven.
Succes.

Kruimel

Hoi Rina,

Met zelfinseminatie heb ik, net als Kruimel, ook geen ervaring. Wij zijn ook bezig met IUI. En wij moeten in tegenstelling tot Kruimel het wel in het zknhuis doen. Ook al kunnen wij ook in 5 minuten in het zknhuis zijn. Dat geeft eigenlijk al wel aan dat het zaad niet te lang zonder bewerking bewaard kan worden. Je moet het warm houden idd. Ik zou het dan ook niet riskeren om het een dag te bewaren. Maar bel anders ook even het zknhuis, zij kunnen je daar echt de juiste info over geven.
Heel veel succes met het verwezenlijken van jullie droom.

Groetjes Scporpy

Terug
Bovenaan