effe voorstellen

Hallo allemaal,
Lees al een tijdje mee met jullie. Vindt het nu tijd om me ook eens voor te stellen. Ik ben Ellen, 28 jaar, en sind September 2003 gestopt met de pil. Vanaf maart voor de 'echtes' en hierna 4 keer een vroege miskraam gehad. Heb steeds 'vaag'positieve testen en van te voren verschillende verschijnselen van 'zwanger'zijn gehad deze 4 maanden. Ergens gaat het dus niet goed. Volgende week mag ik naar de gyn. Wat voor onderzoeken kan ik verwachten? Enig idee?
Wens alvast iedereen een ontzettend vruchtbaar 2005! En alvast bedankt voor de reactie's!

Groetjes Ellen

Hallo Ellen,

wat erg voor je, 4 vroege miskramen achter elkaar. Ik heb zelf nu mijn 2e miskraam vlak na de 1e gehad (1 met 8 weken en 1 met 5 weken, met 1 maand ertussen)) en ik maak me al zorgen. Ik ga zelf volgende week ook weer terug naar de gyn. Ik weet niet of ze al wat doen. De laatste keer had ik ook een vage positieve test, dus of er dan iets niet klopt met je hormoonspiegel? Ik zou het niet weten. Ben eens benieuwd wat ze bij jou gaan doen.

Heel veel succes en sterkte!

Liefs,

Gitta

Hi Ellen,

Ik heb net als jij twee hele vroege miskramen gehad. Een keer een vaag positieve test en een halve week later een miskraam. Maar ja dan twijfel je nog. Twee maanden later een positieve test en die zelfde avond nog hevige bloedingen. Heel raar. Ik liep toen al bij de gyn. Er werd bevestigd dat veel zwangerschappen uitmonden in een vroege miskraam (als je niet test, zou je denken dat je gewoon wat later ongesteld wordt). Ik dacht na lang tobben: ik kan in ieder geval zwanger worden. Maar op mijn volgende afspraak met de gyn ging hij er gewoon een beetje aan voorbij. Pas testen als je een week overtijd bent, niet zo veel mee bezig zijn, etc. Kwam ik dus ook niet veel verder mee. De onderzoeken die al liepen, sperma onderzoek, test na samenleving gingen gewoon door. Geen ander onderzoek dus in de zin van: hoe kan het dat er iets met de innesteling niet goed gaat. Dus dan begin je heel erg te twijfelen, maar je hebt niet zomaar een (vaag) positieve test. Dan moet er toch wat zijn.

Ik hoop dat de gyn er bij jou iets verder op in gaat. Hou me op de hoogte, ben erg benieuwd.

Veel sterkte en ook voor jou een vruchtbaar en goed 2005.

Groetjes,
Anne

Hoi Ellen
Ik kom hier niet zo vaak meer maar ik las je verhaal en ik kan daarop reageren.
Ik heb net als jij ook 4x een miskraam gehad,ook vrij vroeg.
Ze zijn in september begonnen met een reeks testen om te zien of er iets mis is met me.
Ik kreeg een echo op dag 3 van mn menstruatie toen moest ik ook gelijk bloed laten prikken.
Op dag 15 geloof ik moest ik nuchter bloed laten prikken,en ze hebben bloed geprikt voor een chromosomen onderzoek, de uitslag van dat onderzoek duurd 3 maanden dus reken er niet op dat je gelijk weet wat er mis kan zijn.Van je man nemen ze ook bloed af ook voor de chromosomen en die moet sperma inleveren.
Dus je hoord het een heel gedoe met testen.Bij mij kwam er niet uit met mij was dus niets aan de hand,alles was goed en er was dus niets wat een zwangerschap in de weg kon staan.We zijn bij het "groene licht"dan ook gelijk weer aan de slag gegaan en ik wacht nu af tot ik ongi ga worden(moet vandaag zijn)ben wel steeds misselijk.
Ik heb nu eind januari een gesprek over de ALIVE studie in het AMC.dat is een studie voor vrouwen die meerdere onverklaarbare miskramen hebben gehad,die volgen ze dan op de voet en ik heb al gehoord dat je dan paracetamol krijgt of zoiets om de innesteling te bevorderen.
Ik hoop dat hier iets mee kan dan weet je ongeveer wat je te wachten staat.
Liefs miranda

Terug
Bovenaan