effe zeuren

zijn er ook aanstaande mama's die de zwangerschap best wel zwaar vinden, en die niet zo in de roze wolk leven? ik heb sinds 10 weken ontzettend veel last van allerlei kwaaltjes en kan er niet echt van genieten, en ik vind zwanger zijn dan ook best wel zwaar. (ik ben ontzettend gelukkig met dit kleine mensje, echt waar!!!)ik voel me hiermee een beetje eenzaam en vraag me af of meerdere mama's dat hebben?!
 
Joh, ik heb mijn vorige zwangerschap ook al vanaf het begin een pittige tijd gehad met behoorlijke rugklachten, en ddarnaast was ik ook nog licht depressief (wat niemand natuurlijk begreep!) Ik had nog het een en ander te verwerken voordat ikzelf moeder zou worden. Ik vond zwanger zijn toen ook erg zwaar en zag er een lange tijd tegen op om weer zwanger te worden, want stel je voor dat ik weer een half jaar thuis zou lopen en weer een nieuwe baan zou moeten zoeken! Gelukkig gaat het tot nog toe heel anders dan toen en voel ik mij gelukkig en best wel goed naar omstandigheden. (natuurlijk best moe en af en toe ook best misselijk)
Niet iedereen wil horen van je kwaaltjes, dus kijk goed met wie je daar open over praat en de buitenwereld heeft naar mijn ervaring er weinig begrip voor. In ieder geval hoop ik voor je dat jij net als ik een gouden vent naast je hebt staan, want mijn man heeft mij er toen echt doorheen gesleept!
Jij in ieder geval heel veel succes met je zwangerschap en probeer maar te denken dat aan dit alles zeker een einde komt en dan is daar het moment van het mooie begin van een nieuw leven met je kindje samen.
 
Kan me helemaal aansluiten bij het verhaal van Danielle, had precies die klachten, en daarbij 8 maanden ontzettend moe! Bij elke twee uur normale inspanning moest ik liggen.
Het rare was dat het de laatste maand omsloeg, klachten verdwenen en ik kon zowaar een beetje genieten.
Sterkte en succes, en je moet maar proberen het positief te bekijken; 9 maanden op een mensen leven....toch?
Je bent het erna snel weer vergeten hoor, nou ja, vergeten, maar het raakt snel op de achtergrond.
Geniet van de goede momentjes!!
 
Ik had het ook. Ik had geen extreme klachten maar vond het gewoon zwaar om mijn eigen lichaam niet meer te kennen. Nu ben ik 7 weken moeder van Mika. Ook de eerste weken met hem waren zwaarder dan ooit iemand je verteld. Nu begin ik echt te genieten en kan ik mijn ventje niet meer missen.
 
Mij valt de zwangerschap ook zwaar, maar dan op een andere manier dan bij jullie. Ik heb namelijk last van wekelijks bloedverlies, en ik kan je zeggen, dat vreet behoorlijk aan de zenuwen. Bij mijn vorige zwangerschap had ik het ook, tot de 16e week, en dat is goedgegaan, maar het blijft zenuwen. Ik denk dat ik pas kan genieten als ik het hartje gehoord heb over 3 weken (dan moet ik naar de vk).
Maar een ding weet ik zeker, dit kan ik niet nog een keer aan.
succes met je zwangerschap.
 
HOi
ik ben ruim 3 maanden alleen maar misselijk geweest, toen dacht ik ook van "is dit het nou?" maar inmiddels is dat weg en voel ik het kindje schoppen en mijn buik groeit en groeit.
Ik kan er nu wel veel meer van genieten,
ik denk dat je gewoon geduld moet hebben want alles moet groeien ook je gevoel,
succes!
 
Terug
Bovenaan