Effect Morning After Pil op Ovulatie (hoe ver ben ik?)

<p>Hoi allemaal,</p><p>Mogelijk dat jullie hier antwoord op weten, ik heb al heel wat zitten rekenen, maar kom er niet uit :)</p><p>Ik probeer uit te zoeken hoe ver ik ben met mijn zwangerschap, maar denk dat de ‘standaard’ berekening er niet op van toepassing is. Vorige week zondag 4 oktober deed ik een zwangerschapstest en die gaf toen aan 1-2 weken. Mijn huisarts zei mij de dinsdag erna dat ik nu dus 3-4 weken zwanger zou zijn.</p><p>Het verwarrende is dat ik tijdens mijn vorige cyclus een Morning After Pil heb genomen. Om jullie een beeld te geven; ik had een regelmatige cyclus van 28 dagen en mijn laatste menstruatie was op 29 Augustus. Door een misberekening van mijn kant nam ik op 5 september een Morning After Pil, ik dacht dat ik toen in mijn vruchtbare periode zat. Wanneer ik nu een rekenformule invul (daarbij aangeef de laatste dag van menstruatie en cyclus), dan zegt deze dat de datum van bevruchting is geweest 12 september, een week nadat ik de Morning After Pil heb genomen.</p><p>ik ben nu dus enorm benieuwd of de 12e inderdaad de datum van bevruchting geweest kan zijn (zo om en nabij) of dat door de Morning After Pil op de 5e oktober, mijn ovulatie naar voren geschoven is.</p><p>Het komt dus eigenlijk neer op de vraag wat de invloed is van de Morning After Pil op je ovulatie, wanneer je ovulatie dus pas een week na het innemen van de pil ‘gepland’ staat. </p><p>Hoop dat het duidelijk is, ben heeeel benieuwd of iemand hier wat over weet. </p><p>Dank alvast!</p>
 
Huh?? Help me ff, ik vat m niet. Pas de morning after geslikt en nu zou je gewenst zwanger zijn? En dat allemaal binnen 1 à 2 cyclussen....??‍♀️
 
 
 
 
Oh oeps! Ik zie dat ik inderdaad ben gaan strooien met datums xD Dat klopt inderdaad niet... 
Mijn laatste menstruatie was op 29 augustus. De Morning After Pil nam ik op 5 september. Volgens de berekenmodule (als ik die invul) ben ik dan nu 6 weken en 4 dagen zwanger en is de bevruchting geweest op 12 september, ervan uitgaande dat de laatste menstruatie 29 augustus was. 
Zo moet hij kloppen :)
 
Terug
Bovenaan