Egels in de tuin

Mijn zoontje (10) is helemaal weg van diertjes. En we hebben een tuin waar momenteel egels rondlopen. Nu zitten we te denken om misschien de egeltjes een beetje in de buurt te houden omdat het gezellig is. Op het werk had iemand het over egelhuisjes Heeft iemand hier ervaring mee? Ze zijn nogal prijzig. Maar misschien zijn er alternatieven die net zo goed werken. Of raden jullie het helemaal af?

Ps: Ik weet dat we ze geen melk mogen geven ;)

Ze lopen er toch al? Een huisje is vast wel leuk, maar een hoop herfstbladeren werkt dacht ik ook wel.

Voor de winter kan je een verblijf voor ze bouwen. Op de website van Natuurmonumenten ziet het er heel simpel uit. Gewoon een kratje op de kop, kruipgat in de wand, dorre bladeren eronder, zorgen dat het er niet in regent, goed vermommen met takken enzo.

En, trouwens superleuk dat je egels in de tuin hebt! Wilde dieren natuurlijk niet proberen op te pakken, enzo.

Voor de winter kan je een verblijf voor ze bouwen. Op de website van Natuurmonumenten ziet het er heel simpel uit. Gewoon een kratje op de kop, kruipgat in de wand, dorre bladeren eronder, zorgen dat het er niet in regent, goed vermommen met takken enzo.

En, trouwens superleuk dat je egels in de tuin hebt! Wilde dieren natuurlijk niet proberen op te pakken, enzo.
Oh dit is een goed idee!! :giggle:

Ik had al gekeken online, maar er zijn super dure egelhuisjes. En dit is gewoon een houten krat!
Ik heb wel al mijn persoonlijk info moeten invullen, en achteraf was de "werktekening" gewoon een houten krat die je ondersteboven legt haha!! :ROFLMAO: (Ik dacht dat jouw beschrijving een versimpelde versie was)

Maar we gaan het wel zo doen, dankjewel!

Terug
Bovenaan