Egypte met baby

<p>Hallo allemaal,</p><p>Wij zijn aan het kijken voor een vakantie in Mei met onze (dan) 9 maanden oude baby. We willen niet ál te ver vliegen maar wel lekker weer garantie. Egypte is onze gedachten gepasseerd, maar ergens heb ik daar niet zo’n heel veilig gevoel bij. Eenmaal op een resort (waar we verder niet veel vanaf zullen gaan) voorzie ik geen problemen maar met baby op het vliegveld en de transfer..? Is iemand al eens met een baby naar Egypte geweest en zo ja hoe was dit? </p>

Als je echt alleen t resort wilt, moet t geen probleem zijn. Wil je meer doen zou ik voor bijv. De canarische eilanden gaan. Vliegvelden zijn overal een uitdaging en ern transfer ook. Zorg dan dusvoor een korte transfer. Dat is overal hetzelfde probleem. Tenzij je een auto huurt, maar dat zou iknin egypte niet doen

Egypte heeft volgens mij een niet zo best reisadvies op dit moment, zelf zou ik kijken naar zuid-Spanje of inderdaad ergens o de Canarische eilanden. Dan heb je de mogelijkheid om nog iets anders te doen dan alleen op een resort zitten ☺️

Vorig jaar zijn wij met de familie waaronder een baby van 9 maanden in een resort in Egypte geweest. 
Was allemaal oké zolang je zelf potjes eten, luiers etc mee neemt. De rit in het vliegtuig was prima, wel met een overstap wat lastig was omdat we geen kinderwagen bij de hand hadden. Veel tillen dus en niet aan te raden.  Daarnaast hadden we een maxi cosi van de kringloop gekocht voor €3,- die we gebruikten tijdens de transfer. Eenmaal op het resort maakten we gebruik van de goede kinderwagen die we mee hadden genomen in de PramPack. 

Toch zou ik wel voor een andere vakantie bestemming kiezen, om dezelfde redenen als hierboven wordt verteld. Wij kregen ook nog eens voedselvergiftiging...

Wij zijn met een 12 maanden oude baby/dreumes naar Egypte geweest. Was heel goed te doen. Gewoon genoeg eten en drinken mee, potjes, flesvoeding of wat dan ook. Water krijg je in flessen dus daar zou ik me ook niet al te druk om maken. Buggy of campingbedje mee voor aan het zwembad. Negatief reisadvies is daar al jaren, maar ik heb nooit problemen gehad. Transfer gebeurt niet netjes in een stoeltje zoals hier, maar zo gaat dat daar. Zoek een goed hotel met goede recensies. 
Bedenk wel dat niet ver vliegen alsnog 5 uur is, wat aardig lang is voor een kind. Ik zou zelf kiezen voor Spanje of Italië ofzo. Egypte is woestijn dus verder ook niks te zoeken buiten het resort met zo'n kleintje. Mocht je er toch op uit willen kunnen. 
(kind was van ons reisgezelschap trouwens) 

Terug
Bovenaan