EHB(k)O

A

Anoniem

Guest
Ons consultatiebureau biedt een cursus eerste hulp bij kinderongevallen aan en ik ga deze cursus volgen. Zijn er mensen die hem al gevolgd hebben en mij kunnen vertellen of ze het een meerwaarde vonden? Het lijkt mij wel erg handig om te weten wat ik moet doen, helemaal omdat ik dus fulltime moeder ben. Het schijnt zelfs dat je een gedeelte cursusgeld terug kunt krijgen van de zorgverzekering, daar ga ik straks eens voor bellen.

Hoi,
ik zou het zeker doen als ik jou was.
Ik krijg via mijn werk altijd EHBO en daar heb ik ook een keer de cursus voor kinderen gedaan en ik vond het zeker wel handig. Je krijgt tips voor als je kindje (dreigt) te stikken en wat je moet doen bij chemische middelen die ze tot zich hebben genomen. (de ene keer mag je wel water geven en de andere keer niet)
Ik hoop dat ik binnenkort weer op een herhalingscursus mag want je vergeet dingen wel weer snel en toendertijd had ik ook geen kinderen,

groetjes van Sonja

Ik heb net mijn zorgverzekeraar gebeld (Agis) en ik krijg de cursus kosten in zijn totaal vergoed (66 euro). Nu is er dus helemaal geen reden meer om het niet te gaan doen. Helaas zitten ze wel vol dus moet ik tot de zomer wachten.

Is er verder niemand die deze cursus gevolgd heeft? Ben wel erg benieuwd naar meningen en ervaringen.

Terug
Bovenaan